مرادنیا گفت:با تصویب و آغاز اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان سرمایه گذاری در زمینه ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد در استان در حوزه‌های مختلف ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهمن مرادنیا استاندار کردستان در دیداری که مناسبت هفته استاندارد با مدیرکل و معاونین اداره کل استاندارد کردستان داشت، اظهار داشت: با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، مبادلات و ترددات در مرز سیرانبند بیشتر می شود و این مرز به سرعت توسعه پیدا می کند و می تواند ظرف یکسال آینده همتراز باشماق مریوان باشد لذا باید سریعاً در خصوص ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ایجاد آزمایشگاه های استاندارد، به ویژه در بانه و مریوان، اقدام شود.

مرادنیا از خلاء نبود آزمایشگاه تخصصی برای هر محصول در استان گفت و بیان کرد: هر چقدر امکانات مورد نیاز، در مرزهای ما بیشتر باشد، تجار و بازرگانان تمایل بیشتری برای تردد از مرزهای کردستان خواهند داشت لذا باید زمینه تحقق این امر را مهیا کنیم.

او با اذعان به حجم بالای وظایف استاندارد و کمبود نیروی این اداره در استان، گفت: بهترین شیوه برای انجام صحیح وظایف استفاده از خدمات بخش خصوصی است که در حال حاضر هم همین شیوه مورد استفاده است.

استاندار کردستان، در ادامه بر ضرورت تقویت آموزش و اطلاع رسانی به جامعه در زمینه استاندارد تاکید و خاطرنشان کرد: مردم با این دیدگاه که استاندارد بر محصولات و تولیدات نظارت دارد، با اطمینان خرید می کنند بنابراین لازم است این اعتماد تقویت شود.

مرادنیا یادآور شد: می توان گفت ۴۰% از جامعه، در خصوص استاندارد اطلاعات کافی ندارند اما باید آگاهی بخشی به گونه ای باشد که مردم بدانند استاندارد حامی حقوق آنها و تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.