مدیرکل استاندارد کردستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال در راستای اجرای طرح طا‌ها ۱۶۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان کردستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۸ واحد تولیدی در کردستان زیرپوشش استاندارد قرار دارند، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال در راستای اجرای طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) ۱۶۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان افزود: در این مدت و در راستای اجرای این طرح ۹۲ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های مشمول استاندارد در استان انجام شده است.

او اضافه کرد: طرح طا‌ها به منظور جلوگیری از تولید و عرضه کالای بی‌کیفیت و توجه بیشتر مردم به علامت استاندارد و اعتمادسازی و تامین ایمنی سلامت جامعه اجرا می‌شود.

یزدانی یادآور شد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید کالا‌ها با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت کالا اطلاع پیدا کنند.

او در ادامه تعداد مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده در استان را ۲۶ نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۱۴ مدیر کیفیت دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر در استان کردستان فعالیت دارند.

یزدانی گفت:در سه ماهه نخست امسال ۱۰۵ گشت مشترک در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.