معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان از تبدیل هزار و ۷۷۹ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار از ابتدای سال ۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فاتح عبدی معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به وجود ۵ هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف در کردستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا دهه اول مرداد ماه هزار و ۷۷۹ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

عبدی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در سال ۹۹ ,هزار و ۲۰۶ کیلومتر شبکه سیم مسی با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ و هم چنین از ابتدای سال جاری نیز ۵۷۳ کیلومتر دیگر با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان به کابل خودنگهدارتبدیل شده است که در مجموع از سال گذشته هزار و ۷۷۹ کیلومتر به کابل خود نگهدار تبدیل گردیده است.

اودر ادامه به شهرستان‌هایی که پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در آن‌ها به اتمام رسیده است اشاره کرد و گفت: شهرستان کامیاران با مجموع ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف درسال ۹۹ عاری از سیم مسی شد و به عنوان اولین شهرستان در استان کردستان کل شبکه آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه اضافه کرد: شهرستان‌های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان با ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر شهرستان‌هایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آن‌ها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و تبدیل کل شبکه فشار ضعیف شهرستان‌های اشاره شده (شهری و روستایی) به کابل خودنگهدار، در سال جاری در دست اقدام است.

عبدی در ادامه سخنان خود افزایش پایداری شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی استان، جلوگیری از سرقت شبکه و رفع حریم مستحدثات و در نهایت استاندارد سازی شبکه توزیع را از اهداف اساسی اجرای این پروژه عنوان کرد و اذعان داشت:براساس برنامه ریزی تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی استان کردستان به کابل خودنگهدارتبدیل خواهد شد.

از ابتدای اجرای این طرح، از مجموع ۵ هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف در کردستان  , ۲ هزارو ۶۱۰ کیلومتر از آن به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.