با حضور به موقع بازرسان و شناسایی یک صنف عرضه کننده مرغ تاریخ مصرف گذشته، محموله فاسد معدوم و از عرضه آن بین شهروندان جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش جودکی ،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: این واحد صنفی مرغ فاسد تاریخ مصرف گذشته را به مبلغ هر کیلو ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رساند.

 او افزود: با حضور به موقع بازرسان و آزمایش در محل، زیر نظر دامپزشکی همدان ۵۰۰ کیلو مرغ فاسد ضبط و معدوم و این واحد صنفی موظف به پرداخت جریمه‌ی نقدی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان  ادامه داد:علاوه بر جریمه، پارچه نوشته تخلف نیز بر سردر مغازه به مدت ۲ هفته نصب خواهد بود و در صورت تکرار واحد صنفی تعطیل خواهد شد.

جودکی بیان کرد: باور نادرستی مبنی بر بالا بودن کیفیت مرغ شمال نسبت به سایر مرغ‌ها در بین عموم وجود دارد که سبب سوء استفاده برخی صنوف از این موضوع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با توجه به صنعتی و به روز بودن کشتارگاه‌ها بین مرغ شمال و همدان هیچگونه تفاوتی وجود ندارد چرا که سازمان جهادکشاورزی نهاده‌های یکسان بین تمامی استان‌ها توزیع می‌کند.

جودکی تاکید کرد: مرغ به اندازه کافی با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان در بازار همدان وجود دارد بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود از احتکار خانگی این ماده پروتئینی خودداری کنند.

او ضمن توصیه به دقت به تاریخ مصرف مرغ، تصریح کرد: اگر بیش از ۲ روز از تاریخ مصرف مرغ گذشته باشد آن مرغ فاسد و غیر قابل استفاده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: شهروندان محترم با تماس با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی هرگونه تخلف و گران فروشی را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.