موسوی از ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۳۳ آسیب دیده خبردادوگفت: این خدمات در۶ماه نخست امسال توسط نیرو‌های امدادو نجات استان زنجان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۶ ماه گذشته امدادگران هلال احمر استان زنجان به هزار و ۴۳۳ فرد حادثه دیده از تصادفات جاده ای، حوادث رخ داده در کوهستان‌های این استان، غرق شدگی و سیل و آبگرفتگی، آتش سوزی، خوادث صنعتی و کارگاهی و ریزش آوار بوده است.

او تعداد افراد حادثه دیده در این حوادث را هزار و ۴۳۳ نفر برشمرد و افزود: تعداد مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت نیز ۵۵۶ نفر بوده است.

موسوی گفت: امدادگران هلال احمر در ۶ ماه گذشته به ۵۲۱ مصدوم و ۹۲۹فرد حادثه دیده  امدادرسانی کرده اند.

او ادامه داد: در مدت مذکور  ۳۳۷ مورد حادثه در استان زنجان اتفاق افتاده و ۶۰ مصدوم توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و ۲ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

موسوی با بیان اینکه ۶۲ نفر در صحنه حادثه فوت کرده اند، ادامه داد: ۵۶ نفر از این فوتی‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای، ۴ نفرغرق شدگی و ۲ نفر نیز در مراکز کارگاهی و کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۶۲۰ تیم عملیاتی باهزار و ۹۱۷ نیرو در امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث ۶ ماه نخست امسال امدادرسانی کرده اند که از این تعداد هزار و ۹۰۹ نفر نجاتگر و ۸  نفر نیز امدادگر بوده اند.

موسوی به ناوگان ترابری به کارگیری شده در حوادث ۶ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۱۹ دستگاه آمبولانس، ۲۶۲ دستگاه خودروی نجات و ۴۵ خودروی کمک‌دار سبک در ۳۳۷ حادثه توسط نیرو‌های عملیاتی به کار گرفته شده است.

او به تجهیزات به کارگرفته شده در حوادث اشاره کرد و  ادامه داد: ۵۱ ست نجات، ۴۷ ست هیدرولیک نجات، ۹ ست کوهستان و ۸ ست غواصی در امدادرسانی به هموطنان استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌های هلال احمر در جاده‌های استان زنجان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می‌دهند.

موسوی از هموطنان خواست تا در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.