استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه هفته گذشته به مرکزیت چلگرد ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مسکونی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان اظهار داشت: زلزله ۵.۷ ریشتری دوشنبه هفته گذشته به مرکزیت چلگرد ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مسکونی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

او افزود: این میزان خسارت شامل ۳۷۵ میلیارد تومان در بخش زیربنایی، ۲۱۵ میلیارد تومان در بخش مردمی و ۲۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی برآورد شده است.


بیشتر بخوانید


عباسی، جبران خسارت‌های وارده بر معیشت و خانه‌های مسکونی مردم در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان را در اولویت جبران خسارت‌های زلزله اعلام کرد و گفت: تصویب و ابلاغ خسارت‌ها در سازمان‌های بالادستی زمانبر و طولانی است به همین دلیل تا آن زمان باید سازمان‌ها و ادارات مرتبط از محل بودجه‌های دستگاهی خود برای رفع مشکلات اضطراری و مهم استفاده کنند.

او همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، بسیج، خیرین و کمیته امداد و بهزیستی در رسیدگی به امور مردم شهرستان‌های زلزله‌زده استان، تصریح کرد: نباید تا زمان ابلاغ بودجه برای جبران خسارت‌های وارده بر منطفه منتظر ماند و باید از ظرفیت‌های موجود برای کمک به رفع مشکلات مردم بهره گرفت.

عباسی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه انتظار می‌رود اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله هرچه زودتر ابلاغ شود تا روند جذب آن از سوی دستگاه‌های مرتبط در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.