مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح مراقبت‌های بهداشتی مبادی ورودی مرزی، غربالگری مسافران در پایانه‌های مرزی استان به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است.

میربها الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تب سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی از اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح، ۱۹۱۸ نفر روز نجاتگر جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی استان مستقر بوده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مسافران ورودی را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: از ۳۹۲۳۴ مسافر ورودی به کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان ۳۷۸۵۲ تست فوری تشخیص کرونا و ۵۴۹۹ تست pcr جهت شناسایی افراد مشکوک و بیمار گرفته شده است.
وی ادامه داد: از میان افرادی که مشکوک به کرونا بوده ۱۶۴ مورد تست مثبت در پایانه‌های مرزی ثبت و قرنطینه گردیدند.

همچنین به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و اطلاع رسانی لازم در این خصوص تعداد ۱۸۴۰۴ برگ بروشور در بین مراجعین توزیع و توسط ۱۳۹ نفر نیروی آموزش دیده ۳۴۳۳۳ نکته آموزشی جهت مسافرین بیان گردیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار