عزیزی گفت: کاهش مدت زمان ساخت مسکن و همچنین مدت زمان طراحی و نقشه برداری از مسکن با مدل سازی اطلاعات امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عزیزی، مدیر چهارمین کنفرانس بین المللی مدل سازی اطلاعات ساخت با بیان اینکه امروزه BIM رویکردی نوین است که در طراحی، اجرا و مدیریت پروژه شرایطی را فراهم می کند که تمام ارکان پروژه به صورت یکپارچه در حوزه‌های مختلف به انجام مسئولیت خویش بپردازند، گفت: امید است با اجرای این برنامه علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه و زمان پروژه چالش‌ها نیز به حداقل برسد.

او ادامه داد: چهارمین دوره از کنفرانس بین المللی ۲۶ تا ۲۸ مهرماه امسال به صورت آنلاین با محوریت تجربه‌های برتر BIM در پروژه‌های مختلف صنعت ساخت برگزار خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید

میزان اقساط وام‌های واحد‌های جهش تولید مسکن مشخص شد/ اعلام سامانه ثبت نام یک میلیون واحد به زودی


عزیزی با بیان اینکه در کنفرانس امسال بیش از ۲۷ سخنرانی و کارگاه همراه با نمونه‌های موفق از کشور‌های مختلف مانند آلمان، مالزی، آمریکا، انگلیس، نیجریه، هنگ کنگ، نیجریه و... پیش بینی شده است، گفت: در کنار این سخنرانی­‌ها چندین پنل تخصصی از روند توسعه در پروژه­ های راه و شهرسازی، پتروشیمی، صنعت آب و شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: از تمامی نخبگان و فعالان این حوزه و تمام مجموعه‌های ذی ربط دعوت به عمل آورده تا با شرکت در این کنفرانس، زمینه رشد و اعتلای شایسته این حوزه در کشور را ایجاد کنند.

مدیر این کنفرانس با بیان اینکه.BIM در تصمیم‌گیری و همچنین کاهش مدت‌زمان اجرا و طراحی پروژه‌ها و همچنین تهیه نقشه ساختمان بسیار تاثیر گذار است، افزود: مدت‌زمان صدور مجوز و همچنین اخذ عوارض ساختمانی ۸ تا ۹ ماه زمان می‌برد، اما با مدل‌سازی اطلاعات ساختمان ما شاهد کاهش چشمگیر مدت‌زمان آن خواهیم بود.

عزیزی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ پروژه از طریق مدل سازی ساخته‌شده است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سند بالادستی و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح وارد مذاکره شده اند.

او با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه کل پروژه را کاهش می‌دهد که استفاده از بخشی از هزینه‌های طراحی و اجرا را افزایش می‌دهد افزود: با استفاده از این مدل‌سازی ما شاهد تداخل کار بین بخش‌های مختلف خواهیم بود

در ادامه شاکری، دبیر کنفرانس به اتفاقات خوب امسال نظیر تهیه چشم انداز و دستورالعمل توسعه مدل سازی اطلاعات در پروژه‌های عمرانی کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آزمایشی درحال اتمام با به کارگیری مدل سازی اطلاعات در مناطق آزاد تجاری کشور و نیز تهیه دستور العمل مربوط به آن در دستور کار قرار گرفته است.

شاکری بیان کرد: امضا موافقت نامه‌ای در حوزه‌ نفت برای توسعه‌ فناوری.BIM بود.

او تصریح کرد: با شروع استفاده از مدل سازی اطلاعات در ساخت و ساز کشور و گسترش آن با حضور تمامی عوامل تاثیر گذار در این بخش مانند نظام فنی و اجرایی، نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی زمینه حضور گسترده برای فناوران در کشور محیا شده و امید است این کنفرانس مبنایی را برای شروع این دوره باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار