یک مقام مسئول گفت: بیش از ۴ هزار صندوق تسهیلات محلی با حمایت صندوق توسعه کارآفرینی امید در روستا‌های کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین  صندوق کار آفرینی امید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با رویکرد گسترش همکاری در اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی حمایت و پشتیبانی از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک و همچنین توانمندسازی و سامان‌دهی زنجیره‌های تولید و خوشه‌های کسب‌وکار با اولویت مناطق روستایی و محروم منعقد شده‌ است، گفت: صندوق کارآفرینی امید باید متناسب با مواد تفاهم‌نامه و حداکثر ظرف مدت 5 روز نسبت به عاملیت وجوه واگذار شده بنیاد در سیستم اقدام کند.

نوراله زاده بیان کرد: همچنین براساس اعتبار تخصیص‌یافته به هر یک از مناطق هدف نسبت‌ به ثبت‌نام معرفی‌شدگان کمیته اعتباری اقدام و پس‌از بررسی‌های اولیه و تأیید صلاحیت افراد نسبت‌به اخذ ضمانت‌های نامه‌های لازم و پرداخت تسهیلات اقدام کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: ایجاد سطح دسترسی سیستمی به‌منظور معرفی افراد اخذ مدارک مطابق با موارد مشخص‌شده در تفاهم‌نامه و همچنین با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های داخلی صندوق به بنیاد و از طرفی احراز استعلام هویتی تشکیل پرونده عقد قرارداد و متمم آن پرداخته و تسهیلات به‌صورت سیستمی و متقاضی توسط صندوق باید اقدام کند.

نوراله زاده بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید باید نسبت‌به اعطای تسهیلات تا سقف دو برابر مبلغ سپرده تودیع‌شده توسط بنیاد و میزان 3 میلیارد تومان اقدام کنند و این در حالی است که مجموع تسهیلات اعطایی از محل منابع بنیاد و صندوق 45 میلیارد تومان است.

او اظهار کرد: در صورت عدم وجود دفتر صندوق در شهرستان‌های محروم اقوام توسط دفتر صندوق در نزدیک‌ترین شهرستان باید صورت بگیرد همچنین صندوق کارآفرینی امید باید پیگیری و وصول کامل تسهیلات پرداختی حداکثر پس‌ از پنج سال را انجام دهد و تاکنون کل مبلغ پانزده میلیارد تومان از سپرده و بنیاد به‌صورت کامل و متناسب با مدت‌زمان تسهیلات پرداختی در پایان سال‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم به بنیاد بازگرداند.

نوراله زاده یادآور شد: طبق این تفاهم نامه صندوق کارآفرینی حداکثر ظرف مدت 30 روز  باید نسبت‌ به تامین منابع مالی طرح و تأیید کمیته اعتباری و ثبت‌شده در صندوق اقدام کند و گزارش‌های عملکرد تسهیلات اعطائی را به‌صورت ماهانه به بنیاد ارائه کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: با همکاری مدیریت پخش تمام صندوق‌های خرد محلی و در صورت راه‌اندازی از سوی جامعه محلی موارد حمایت مالی قرار می‌گیرد و میزان حمایت مالی هم دو برابر پس‌انداز ماهانه اعضای صندوق خواهد بود.

او گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت های بنیاد مسکن تنها مربوط به حوزه دریافت تسهیلات نیست، ما برای همکاری بیشتر جهت تحقق فعالیت های اقتصاد مقاومتی استقبال بسیار زیادی می کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه بیش از 4 هزار صندوق تسهیلات محلی با حمایت صندوق توسعه کارآفرینی امید در روستاهای کشور ایجاد شده که منابع این صندوق ها نیز در اختیار این طرح قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: روستاییان می توانند به ازای آوردن منابع صندوق های محلی  تا دو برابر تسهیلات بگیرند.  

نوراله زاده در پایان گفت: در اعطای این تسهیلات به مزیت های رقابتی روستاها توجه خواهد شد و تسهیلات با تضامین روستایی و به صورت کاملا راحت به متقاضیان اعطا می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسیهلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار