مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: درخواست گواهی سلامت فرزندخواندگی در اصفهان ۱۸۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی سلیمانپور مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۴۷ زوج برای معاینه و دریافت گواهی سلامت در باره فرزندخواندگی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸۸.۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: معاینات مربوط به فرزندخواندگی یکی از خدمات پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است که با ارائه نامه از سازمان بهزیستی یا مراجع قضایی در تمام ادارات پزشکی قانونی استان انجام می‌شود.

وی آمار مراجعان فرزندخواندگی در مدت مشابه سال گذشته را ۱۵۶ نفر یعنی ۷۸ زوج عنوان کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان در باره فرایند صدور گواهی سلامت زوجین برای فرزندخواندگی تصریح کرد: ثبت درخواست و تشکیل پرونده، اثبات ناتوانی در باروری، بررسی سلامت در ۲ حوزه جسمانی و روانی، صدور گواهی و ارجاع به مرکز درخواست‌کننده و صدور گواهی و ارجاع به مرکز درخواست کننده از مراحل دریافت گواهی سلامت برای فرزندخواندگی است.

وی اظهار داشت: پس از انجام آزمایش‌های لازم، نتیجه به مراجع درخواست‌کننده و در صورت تأیید سلامت، گواهی نهایی زوجین صادر و به مرجع قضایی یا سازمان بهزیستی اعلام می‌شود.

سلیمانپور بیان کرد: در صورتی که یکی از زوجین مشکلی در سلامت جسمانی و یا روانی خود و یا اعتیاد داشته باشد نیز مراتب به مرجع استعلام‌کننده گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.