مهم‌ترین حوادث ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: به منظور مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری پژو پارس در حال انتقال محموله تریاک از اصفهان به شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان اقلید پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور اصفهان-شیراز اعزام و سواری پژو پارس متعلق به قاچاقچی را مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۱۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد، گفت: تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد.

مواد مخدر

جاسازی لیفتراک ۲۰ میلیاردی زیر بار خرما لو رفت

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک کامیون حامل بار خرما و کشف یک دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در راستای مقابله با ورود کالا‌های ترانزیتی و قاچاق، ماموران انتظامی کازرون حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار خرما مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه لیفتراک خارجی قاچاق که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار خرما جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده بنا به نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون حامل ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع لوازم یدکی خارجی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه چهاربرکه شهرستان لارستان هنگام گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار که در کنار یک مجتمع خدمات رفاهی پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او با بیان اینکه راننده از حضور ماموران مطلع و متواری شده بود، ادامه داد: کارکنان انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی کامیون را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۸ هزار و ۵۵ عدد انواع قطعات تزئینی خودرو، ۱۰۵ انواع قطعات یدکی و ۸۰ عدد توپ تنیس خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری راننده ادامه دارد.

سردار حبیبی با بیان اینکه مقابله شبانه روزی با فعالیت قاچاقچیانی که باعث اخلال در نظام اقتصادی و تولید داخل می‌شوند با جدیت ادامه دارد، گفت: شهروندان هر گونه فعالیت غیر قانونی افراد را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

توقیف وانت نیسان حامل ۱۰۰ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در محور سروستان-شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر تردد یک دستگاه وانت نیسان حامل تریاک در محور سروستان-شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مورد نظر اعزام و با انجام گشت‌های نامحسوس و ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند وانت نیسان را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ با دو سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، عنوان داشت: هر ۴ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ از اولویت‌های اصلی این فرماندهی محسوب می‌شود و مأموران جان بر کف انتظامی استان در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

کشف سیگار قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

سیگار

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۲۵۰ ثوب لباس قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲۵۰ ثوب البسه خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: پلیس آگاهی زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس، ۲۵۰ ثوب البسه خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۹ فقره سرقت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، موفق شدند در این خصوص دو نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.