مهم‌ترین حوادث ۱۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۱۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹۰ کیلو تریاک از زانتیا

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری زانتیا و کشف ۹۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: به منظور تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی پاسگاه دودج از برخورد دو دستگاه مزدا و زانتیا در محور خرامه-شیراز با یکدیگر مطلع و برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: قبل از حضور ماموران راننده سواری زانتیا از محل متواری و ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۹۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد، عنوان داشت: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

مواد مخدر

قاچاقچی ۴۷ راس گوسفند روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۴۷ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی خنج بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان خنج در اجرای طرح برخورد با قاچاق، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو، ۴۷ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر تحویل مراجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ دبیران هنگام گشت زنی نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که بدون راکب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

او با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مسروقه می‌باشد، گفت: تلاش در خصوص شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارق سابقه دار درون خودرو در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق درون خودرو با ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سرنخ‌ها موفق به شناسایی یک نفر سارق حرفه‌ای شدند و با هماهنگی قضائی آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم دستگیر شده از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است، افزود: در بازجویی‌های اولیه به سرقت یک دستگاه پراید و ۱۳ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی داراب به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پملب صنوف متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: به منظور طرح برخورد با صنوف متخلف، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی در شهریورماه امسال از ۹۸ واحد صنفی بازدید که در همین رابطه ۶ واحد متخلف را پلمب، به ۲۹ واحد اخطار و از ۵۶ واحد صنفی نیز تذکر و تعهد اخذ کردند.

او از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

غرق شدن جوان ۲۰ ساله در استخر آب کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از غرق شدن جوانی ۲۰ ساله در استخر آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره غرق شدگی در استخر آب کشاورزی در یکی از روستا‌های شهرستان اقلید، بلافاصله ماموران جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

غرق شدن

او اظهار کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد جوانی ۲۰ ساله به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در استخر آب کشاورزی غرق و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، گفت: شنا کردن در کانال آبیاری و استخر‌های آب کشاورزی بسیار خطرناک است و به شهروندان توصیه می‌شود از شنا کردن در این مکان‌ها جدا خودداری کنند.

دختر ۱۴ ساله پول‌های مادر را به باد داد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف پرونده برداشت غیر‌مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان توسط دختر نوجوانش خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: با مراجعه خانمی به پلیس فتا این شهرستان مبنی بر اینکه حدود ۲ ماه است که طی چند مرحله از حساب او مبلغ ۳۰ میلیون ریال توسط شخص ناشناسی برداشت شده است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس فتا مطلع شدند مبالغ برداشت شده صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل برداشت که نوجوانی ۱۴ ساله و دختر شاکی بود را شناسایی و او را به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که با بدست آوردن مشخصات حساب بانکی مادرم مبلغ ۳۰ میلیون ریال طی چند مرحله برداشت و صرف بازی‌های رایانه‌ای کردم، گفت: پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا شد.

دستگیری سارق با ۱۷ فقره سرقت کابل مخابراتی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری سارقی سابقه‌دار با ۱۷ فقره سرقت کابل مخابراتی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: در پی اعلام چند فقره سرقت کابل مخابراتی در سطح شهرستان ممسنی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

دستبند بر دست متهم

او افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، در این خصوص هویت سارق را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۵۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: ماموران یگان امداد ممسنی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق و موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای یام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.