وزیر نیروی لبنان اعلام کرد با موافقت بانک مرکزی این کشور برای واردات سوخت، خاموشی‌های لبنان پایان می‌یابند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لبنان ۲۴، بعد از خاموشی سراسری دیروز در لبنان به دلیل توقف فعالیت بزرگترین نیروگاه تولید برق در این کشور امروز (یکشنبه) ولید فیاض، وزیر نیروی لبنان با تشکر از همه کسانی که در تهیه سوخت نیروگاه‌های این کشور کمک کردند خصوصا ارتش لبنان اعلام کرد که بعد از مدت‌ها گفتگو، بانک مرکزی با اختصاص دادن ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات سوخت موافقت کرده است.

او در ادامه افزود: بعد از گذشت سه روز از توقف دو نیروگاه، ظرفیت تولید آن‌ها با نیروگاه‌های حرارتی دیگری جایگزین می‌شود و بعد از شارژ کردن آن‌ها با گازوئیلی که دیروز وارد شده بود سعی می‌کنیم قطعی برق را کاهش دهیم.

وزیر نیروی لبنان در پایان نیز اضافه کرد: واردات سوخت باعث افزایش تولید و تامین برق تا پایان این ماه می‌شود. من هم تمام تلاشم را خواهم کرد تا وظایفم را در وزارت نیرو انجام دهم و با عزم و اراده‌ای جدی برای منافع مردم لبنان و تامین بهترین‌ها برای آن کار کنم.

شایان ذکر است روز گذشته مقامات لبنانی اعلام کردند به دلیل اتمام سوخت در بزرگترین نیروگاه لبنان برق بیشتر مناطق این کشور قطع و لبنان در خاموشی کلی فرو می‌رود و این خاموشی تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

در این میان با وجود کمبود سوخت در این کشور بانک مرکزی لبنان که تحت نفوذ شدید آمریکاست با اختصاص پول برای واردات سوخت به این کشور موافقت نمی‌کرد. تنها بعد از اعلام واردات سوخت از ایران توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، سفیر آمریکا که در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند اجازه داد لبنان همراه با اردن و مصر با سوریه مذاکره کنند تا خطوط انتقال برق اردن و لوله‌های انتقال سوخت مصر با گذر از سوریه به لبنان برسند.

چندی پیش در یک نشست سه جانبه میان اردن، لبنان و سوریه توافق شد برای کمک به شرایط لبنان خطوط و لوله‌های انتقال برق و سوخت اردن و مصر که توسط تروریست‌های تکفیری در سوریه آسیب دیده بودند، تعمیر شوند و هرچه زودتر برق و سوخت به لبنان وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار