در ادامه مشکل کمبود انرژی و بحران سوخت در لبنان، با از کار افتادن نیروگاه‌های اصلی تولید برق، این کشور به طور کامل در خاموشی فرو رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه میدل ایست آی، پس از اینکه نیروگاه‌های «الزهرانی» و «دیرعمار» به دلیل مشکل کمبود انرژی به طور کامل از کار افتادند، لبنان در خاموشی فرو رفت.

قطعی برق در لبنان در روز‌های اخیر از ۱۸ تا ۲۴ ساعت در روز بوده است و اکنون با اتمام سوخت مازوت برق این کشور به طور کامل قطع شده است.

پیش‌تر و در ماه سپتامبر سازمان برق لبنان اعلام کرده بود که ذخایر سوختی این کشور رو به اتمام است و اگر وضعیت به همین صورت پیش برود لبنان در ماه اکتبر با مشکل قطعی کامل مواجه خواهد شد.

رویترز به نقل از یک منبع اعلام کرده این خاموشی در چند روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

گفتنی است برای حل مشکلات اساسی لبنان و تأمین سوخت و کمک به این کشور، شهریورماه امسال، ایران چند کشتی حامل سوخت برای این کشور فرستاد. این اتفاق باعث شکسته شدن محاصره اقتصادی آمریکا در منطقه شد.

در همان زمان، «شیخ علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله، با بیان این که کشتی‌های حامل نفت، سوخت مورد نیاز برخی نهاد‌های اساسی را تامین کرده است، افزود: «ارسال کشتی‌های حامل نفت از ایران تولید برق را افزایش داد و سوخت مورد نیاز برخی نهاد‌های فعال در زمینه‌های بشردوستانه، بهداشت، سلامت و غذا را تامین کرد.» با این حال، به نظر می‌رسد بحران سوخت و انرژی در لبنان فراتر از این است.

حدود یک سال است که لبنان با مشکل جدی کمبود سوخت مواجه است. این بحران در پی انفجار سال گذشته در بندر بیروت ایجاد شده است. این انفجار که در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ رخ داد بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
خدایا به فریاد برس اصلا تصور قطعی آب و برق و گاز وتلفن محال است . اقتصاد ورشکسته میشه بحران کمبود غذا و بهداشت و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
پس اینهمه نفت که براشون فرستادیم چی شد ‌؟
آخرین اخبار