کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد رای‌گیری این کمیسیون برای ادامه تحقیقات سازمان ملل در یمن با شکست مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بحرین، روسیه و دیگر اعضای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (جمعه) به ادامه تحقیقات سازمان ملل درخصوص وقوع جنایات جنگی در یمن رای منفی دادند.

این کمیسیون که به ریاست هلند برگزار می‌شود، قصد داشت دو سال دیگر تحقیقات درخصوص وقوع جنایت جنگی در یمن را بررسی کند که با شکست روبرو شد. این اولین بار در تاریخ ۱۵ ساله کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بود که قطعنامه‌ای شکست می‌خورد.

«پل بیکرز» سفیر هلند در خصوص این شکست گفت: این رای‌گیری، یک شکست بزرگ بود. من می‌توانم احساس کنم این شورا مردم یمن را شکست داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز افزود: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هنوز معتقد است که نیاز است در یمن به برخی سوالات پاسخگویی انجام شود. ما همچنان به دنبال پاسخگویی در یمن هستیم؛ جایی که علیه غیرنظامیان جنایات مکرر انجام گرفته است.

با وجود اینکه عربستان در کمیسیون حقوق بشر نیست، فعالان حقوق بشر در این هفته اعلام کردند مقامات سعودی به شدت علیه قطعنامه این کمیسیون لابی کردند.

با وجود ادعای عربستان و متحدانش مبنی بر آرام بودن وضعیت در یمن، بازرسان مستقل سازمان ملل در گذشته اعلام کردند جنایات جنگی بالقوه‌ای در جنگ هفت ساله علیه یمن انجام شده است که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان علیه مردم یمن مرتکب شده اند. فعالان حقوق بشر می‌گویند در این جنگ بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر کشته و ۴ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

این در حالی است که عربستان سعودی بطور مکرر در سازمان ملل علیه ایران اتهام‌پراکنی می‌کند و قصد دارد کشورمان را عامل برهم خوردن خاورمیانه نشان دهد؛ درصورتی که همه می‌دانند این کشور با حمله به یمن، دخالت در امور داخلی لبنان، حمایت از تکفیری در سوریه و... از مهم‌ترین برهم زنندگان آرامش و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار