فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۱۴ هزار راس دام قاچاق طی سال گذشته در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت : در شرایطی که کشور‌های همسایه جمهوری اسلامی ایران درگیر ناامنی هستند، اما خاک ایران با تلاش مرزبانان و مرزنشینان در امنیت کامل قرار دارد.

او گفت : علاوه بر استان کرمانشاه، چهار استان دیگر دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند، اما به دلیل وجود پایانه‌های مرزی متعدد در استان کرمانشاه، ۴۸ درصد صادرات به کشور عراق از طریق پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات مرزبانی استان در جهت کشف کالای قاچاق، افزود: طی پارسال با تلاش مرزبانی استان کرمانشاه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که این آمار در ابتدای امسال ۱۴۰ میلیارد ریال است.

سپهری با بیان اینکه یکی از وظایف مرزبانی جلوگیری از قاچاق اقلام اساسی مورد نیاز مردم است، گفت: در پارسال با کمک مرزنشینان و مرزبانی استان کرمانشاه از قاچاق ۱۴ هزار رأس دام سبک و سنگین جلوگیری شده و در امسال به سبب افزایش قیمت دام زنده در خارج از مرز‌ها ۶ هزار رأس دام قاچاق کشف شده است.

او ادامه داد: حجم قاچاق گسترده در مبادی رسمی استان کرمانشاه بسیار اندک است و این قاچاق به استان‌های جنوبی و ساحلی کشور تعلق دارد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشفیات سلاح نسبت پارسال یک الی ۲ درصد افزایش داشته، افزود: مرزبانی استان کرمانشاه تمام قاچاقچیان سلاح در استان را زیر نظر داشته به گونه‌ای که ۸۰ درصد آن‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

شهرستان مرزی امن ترین شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی پاوه گفت: پاوه با وجودی که جزء شهرستان‌های مرزی است یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

حیدر حق‌جویان افزود: این هفته فرصت مناسبی برای گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده است.

او ادامه داد: شهرستان پاوه با ۶۲ هزار جمعیت، با وجودی که جزء شهرستان‌های مرزی است یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی پاوه گفت: تجزیه و تحلیل جرایم نشان می‌دهد که میزان وقوع جرم در پاوه بسیار پایین است و نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کمترین جرم به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

او افزود: از نظر میزان وقوع سرقت‌ها، پاوه کمترین میزان سرقت‌ها را دارد و از نظر مواد مخدر یکی از پاک‌ترین شهرستان‌های استان است.

حق‌جویان گفت: این افتخار به خاطر فرهنگ بالای مردم و حضور و فعالیت روحانیت معزز و محترم از جمله امام جمعه شهرستان، ملاقادر قادری است.

او گفت: در شهرستان‌ها بین نهاد‌ها و سازمان‌ها و همچنین آحاد مردم اتحاد و انسجام خوبی برقرار شده و این سبب شده امنیت پایداری در این شهرستان ایجاد شود.

دستگیری قاتل زن جوان روانسری

فرمانده انتظامی روانسر از دستگیری قاتل زن جوان روانسری خبر داد و گفت: قاتل به قتل زن جوان، آتش زدن پیکر او و سرقت طلاجاتش اعتراف کرده است.

یک زن جوان جمعه (۲مهر ماه ۱۴۰۰) در شهرستان روانسر از تابع استان کرمانشاه به قتل رسید، جسد این زن پس از ضرب و شتم، به آتش کشیده شده بود و در زیر پل نزدیک به روستای «کلاوه» در محور روانسر- کامیاران رها شده بود.

 ایمان مرادی افزود: پس از کشف جسد یک زن جوان در خارج از شهر روانسر که پس از قتل سوزانده شده بود رسیدگی فوری به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان روانسر با انجام تحقیقات گسترده و مراقبت‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی متهم به قتل شده و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی در یک عملیات منسجم ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی روانسر گفت: متهم با وجود اینکه در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جنایتی شد، اما در ادامه به قتل زن جوان، آتش زدن پیکر او و سرقت طلاجاتش اعتراف کرد.

او افزود: فرماندهی انتظامی شهرستان روانسر یادآور شد کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی‌های به عمل آمده از داخل خودرو قاتل بیش از ۴۱ گرم انواع طلاجات مربوط به مقتول و در بازرسی از منزل این فرد تعداد یک تیغه خشاب و ۳۳ فشنگ سلاح کلاشینکف کشف کردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.