یک مرد بی گناه در آمریکا که ۳۷ سال از عمر خود را به جرم ثابت نشده در زندان به سر برده بود از مقامات پلیس و پزشکی قانونی شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مردی در آمریکا که ۳۷ سال از عمر خود را به جرم تجاوز و قتلی که هرگز مرتکب نشده بود، در زندان به سر برده بود از مقامات پلیس و یک کارشناس پزشکی قانونی که در صدور محکومیت اشتباه وی نقش داشتند، شکایت کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد رابرت دوبوئز ۵۶ ساله در دهه ۱۹۸۰ سه سال در انتظار نوبت اعدام قرار داشت. سپس حکم وی به حبس ابد کاهش یافت، اما پس از اینکه مدارک جدید دی ان‌ای سال گذشته ثابت کرد دوبوئز در سال ۱۹۸۳ مرتکب قتل باربارا گرامز نشده است، وی اوت ۲۰۲۰ از زندان آزاد شد.

روزنامه آمریکایی تامپا بِی تایمز گزارش داد، در شکایتی که این هفته در دادگاه فدرال مطرح شد، سه کارآگاه سابق، یک گروهبان سابق پلیس و یک دندانپزشک پزشکی قانونی به ارائه شواهدی متهم شدند که به طور دروغین پای دوبوئز را در این پرونده به میان آورد.

جسد باربارا گرامز ۱۹ اوت ۱۹۸۳ در حیاطی مقابل یک مطب دندانپزشکی در تامپا پیدا شد. این دختر ۱۹ ساله مورد تجاوز و ضرب و جرح قرار گرفته بود و ماموران تحقیق گفتند بر روی گونه او نشانه‌ای از گاز گرفتگی پیدا شده است.

روزنامه تامپا بی تایمز گزارش داد پلیس از موم برای مقایسه جای گاز گرفتگی استفاده کرد که این روش باعث شد ماموران تحقیق ادعا کنند دندان‌های دوبوئز با این علامت مطابقت دارد.

این روزنامه شنبه اعلام کرد نمونه‌های آزمایش نشده دی ان‌ای از یک کیت تجاوز در پرونده قتل گرامز، سال ۲۰۲۰ پیدا شد و دی ان‌ای تازه آزمایش شده با دوبوئز مطابقت نداشت اگرچه این دی ان‌ای با فرد دیگری که هویت وی به طور عمومی فاش نشده است، مطابقت داشت.

در صورت تایید پرداخت خسارت به دوبوئز برای سال‌هایی که به اشتباه در زندان گذرانده است، وی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار