رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از صعود ۴ پله‌ای رتبه پژوهشی این دانشگاه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل از کسب مجدد رتبه دوم برونداد پژوهشی در کلان منطقه یک و رتبه ۱۶ در میان ۶۸ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت:رتبه پژوهشی امسال این دانشگاه در مقایسه با پارسال ۴ پله صعود داشته است.

او افزود: همچنین در این ارزشیابی، دانشگاه علوم پزشکی بابل در حیطه برونداد پژوهشی، پس از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جایگاه دوم در بین ۶ دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور (مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، بابل و شاهرود) قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حیطه تحقیقات دانشجویی نیز دانشگاه علوم پزشکی بابل همچون پارسال، در رتبه دوم در میان ۲۵ دانشگاه همطراز و رتبه ۸ کشوری، بالاتر از ۶ دانشگاه کلان منطقه یک، را کسب کرد.

دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها امسال با اضافه شدن شاخص‌های تولید فناوری (شامل تولیدات فن آورانه محققان، فروش محصولات و ارز آوری و با تخصیص تقریبی ۳۰ درصد کل امتیازات پژوهشی) انجام پذیرفت که در کنار شاخص‌های تولید علم و نیز زیرساخت‌های تحقیقات و فناورى مورد سنجش قرار گرفتند.

او افزود: در امسال همچون سال گذشته به‌واسطه راه‌اندازی برنامه‌های متعدد ثبت بیماری‌ها (رجیستری)، آزمایشگاه جامع تحقیقات، ارتقا سیستم‌های اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویی، رشته‌های دکترای پژوهش محور، دانشگاه علوم پزشکی بابل در حیطه ساختار پژوهش نیز به جایگاه ارزشمند ۱۰ کشور دست یافت.

دکتر قدیمی گفت: در حیطه تولید فناوری و فروش محصولات شامل دارو، تجهیزات و محصولات مرتبط با سلامت مشارکت بیشتر فن آوران و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و حمایت‌های مالی قابل توجه، ضرورت دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: کسب این افتخارات ارزشمند در حالی انجام پذیرفت که علیرغم محدودیت‌های مالی و تنگنا‌های جدی ناشی از همه گیری کرونا در دانشگا‌های علوم پزشکی، محققین ارجمند دانشگاه با تلاش‌های قابل تقدیر و صبوری، بیش از پیش در راه اعتلای دانش و علم و ارتقا دانشگاه کوشیدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.