ارسال ۹۰ تخته چادر امدادی از شوشتر به مناطق زلزله زده اندیکا

رییس هلال‌ احمر شوشتر گفت: ۹۰ تخته چادر امدادی از این شهرستان با یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ به مناطق زلزله‌زده شهر اندیکا ارسال شد.

احمدعلی آهنگر شوشتری، رییس هلال‌احمر شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: ۹۰ تخته چادر امدادی از این شهرستان با یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ به مناطق زلزله‌زده شهر اندیکا ارسال شد.

او با بیان اینکه این اقلام صبح دیروز از انبار امدادی هلال‌احمر این شهرستان با حضور جمعی از نجات‌گران و داوطلبان شوشتربارگیری و ارسال شد، افزود: این اقلام پس از ارسال به شهر اندیکا بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در ساعت ۰۲:۴۶:۲۵، ۱۷ مهرماه حوالی قلعه خواجه را لرزاند. این زلزله در عمق ۷ کیلومتری زمین و در مختصات جغرافیایی ۳۲.۳۲ عرض شمالی و و ۴۹.۶۶ طول شرقی رخ داده است.

منازل عشایری در روستاهای آسیب دیده اندیکا با استفاده از مصالح طبیعی و قدیمی ساخته شده اند که در اصطلاح محلی به آن‌ها لیر می‌گویند و با توجه به اینکه ایمنی و استقامت مناسبی ندارند، بر اثر زمین لرزه‌ای که رخ داد، آسیب جدی دیدند. 

 با توجه به درپیش بودن فصل سرماو اینکه عشایر در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند  انتظار می‌رود کمک بیشتری از سوی  دولتمردان و مردم انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار