مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از استقرار ۱۰ تیم امدادی ارزیابی در مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ روستا خسارت جدی دیده اند.

 

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطق روستایی و کوهستانی اندیکا، ۱۰ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر از شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، اندیمشک، باغملک، دزفول، لالی و اهواز به منظور شناسایی نقاط آسیب دیده و میزان خسارات وارده به مناطق مختلف اعزام شدند.

او با بیان اینکه همه شعب جمعیت هلال احمر در استان در حالت آماده باش به سر می‌برند، افزود: صعب العبور بودن تعدادی از روستا‌ها دسترسی تیم‌های ارزیاب را با سختی مواجه کرده است و حسب اطلاعات اولیه دریافت شده، ۷ روستا از این زلزله متاثر شده اند که ۵ روستا رشامل؛ صالح ابراهیم، شاهزاده عبدااله، سرتگ آبزر، آرام و روپی خسارت جدی دیده اند.

استقرار ۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر در مناطق زلزله زده اندیکا/ ۱۲ آمبولانس اورژانس به منطقه اعزام شدند+تصاویر

خدادادی با بیان اینکه براساس آخرین آمار، ۳ نفر در این حادثه مصدوم شده اند، اظهار داشت: یک مصدوم دچار شکستگی شده و به مرکز درمانی انتقال یافته و ۲ مورد نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و ارزیابی‌ها در منطقه ادامه دارد.

اعزام بالگرد و ۱۲ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده

عارف اصل شرهانی، رئیس روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به آماده باش نیرو‌های امدادی و اعزام به مناطق زلزله زده بیان داشت: ۱۲ دستگاه آمبولانس در منطقه مستقر هستند، ضمن اینکه یک فروند بالگرد نیز به منطقه اعزام شده است.

او اظهار کرد: همچنین تیم‌های ارزیاب پزشکی نیز در حال امدادرسانی به مصدومان هستند و آمار دقیق تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود.

استقرار ۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر در مناطق زلزله زده اندیکا/ ۱۲ آمبولانس اورژانس به منطقه اعزام شدند+تصاویر

عشایر روستای موری خانه خراب شدند

محمد قلی پور، یکی از اهالی روستای موری از توابع اندیکا به خبرنگار گفت: منازل عشایری در این روستا با استفاده از مصالح طبیعی و قدیمی ساخته شده اند که در اصطلاح محلی به آن‌ها لیر می‌گویند و با توجه به اینکه ایمنی و استقامت مناسبی ندارند، بر اثر زمین لرزه‌ای که صبح امروز رخ داد، آسیب جدی دیدند.

او با بیان اینکه بسیاری از عشایر در ییلاق به سر می‌برند و تاکنون به روستای موری که جزو مناطق قشلاقی است، نرسیده اند، افزود: بحمدالله خسارت جانی نداشتیم، ولی بسیاری از منازل آسیب جدی دیده اند و با بازگشت عشایر، آن‌ها از داشتن سرپناه برای سپری کردن فصل زمستان محروم هستند.

قلی پور بیان داشت: همچنین به علت شدت زلزله، انبار‌های ذخیره علوفه نیز تخریب شده و کاه و خوراک موجود در انبار‌ها زیر آوار دفن شده اند، بطوریکه شرایط آواربرداری وجود ندارد، ضمن اینکه روستا‌های ذولفعلی، ذوالفقار، معنا و امام زاده آقا سلیمان هم به همین میزان دچار شده اند.

استقرار ۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر در مناطق زلزله زده اندیکا/ ۱۲ آمبولانس اورژانس به منطقه اعزام شدند+تصاویر

روستای موری تنها روستای مرزی بین خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری است و براساس گزارش‌های دریافتی؛ تیم‌های ارزیابی و امدادرسانی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.