نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به بیان مخالفت با تعیین حدنصاب ۶۰ درصد برای پذیرش در آزمون‌های وکالت و سردفتری پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یکشنبه ۱۸ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر اصل ۳ بند ۹ و در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهار کرد: ما تصمیماتی که در طرح تسهیل مجوز‌های کسب و کار می‌گیریم مغایرت با این اصل ۳ بند ۹ دارد. باید دسترسی مردم را به صورت عادلانه به امکانات فراهم کنیم و روش‌های انحصارگرایانه باعث شده ظلم‌های فاحشی به مردم بشود.

پژمانفر خاطر نشان کرد: اینکه تبصره مطلق ۶۰ درصد یا کم تر و بیشتر را در آزمون وکالت در نظر بگیرم مغایر با اصول متعدد قانون اساسی و روش‌های متدوال در کشور و کنکور است.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس توضیح داد: این مسائل قابل طرح نیست، چون کشور را به هم می‌ریزد و نه تنها مسئله را حل نکرده و انحصار را از بین نمی‌برد؛ بلکه انحصار را تشدید می‌کند. باید بررسی شود که اگر این طرح‌ها مغایرت با قانون دارد اصلا مطرح نشود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت:  این اصل مغایرتی با قانون اساسی ندارد، ولی اینکه در پیشنهادات اشکالاتی مطرح باشد امکان دارد، و باید بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار