مرکز روسی آشتی با اشاره به تجاوز روز جمعه رژیم صهیونیستی به آسمان سوریه، اعلام کرد ۸ موشک شلیک شده توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، برخی منابع خبری در شامگاه جمعه مورخ ۸ اکتبر (۱۶ مهرماه) از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان حمص خبر داده بودند که در پی این حمله، مرکز روسی آشتی با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و سرنگونی ۸ موشک از ۱۲ موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز روز جمعه این رژیم به حریم هوایی سوریه خبر داد.

براین اساس و طبق اعلام نیرو‌های متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، پدافند هوایی سوریه توانسته است شمار زیادی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به سوی فرودگاه «تی‌فور» در استان حمص را سرنگون کند.

وادیم کولیت، رئیس مرکز روسی آشتی نیز در تشریح این خبر اظهار کرده است که، ۶ جنگنده تاکتیکی از نوع اف-۱۶ وابسته به نیروی هوایی اسرائیل شامگاه جمعه پس از عبور از مرز‌های دولت سوریه در منطقه التنف اقدام به شلیک ۱۲ موشک به سوی فرودگاه تیفور کرده بودند که سامانه پدافند هوایی پانستیر-اس، وابسته به نیرو‌های مسلح سوریه، توانست ۸ موشک از ۱۲ موشک شلیک شده را رهگیری و سرنگون کند.

وی در این راستا اظهار کرد: در پی این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، ۶ سرباز سوری مجروح شده اند.

وادیم کولیت همچنین از آسیب دیدن یک مرکز تاسیسات وابسته به نیرو‌های مسلح سوریه در پی این حمله خبر داد.

در آن روز، خبرنگار المیادین در زمان وقوع این حمله گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی در آسمان حمص است و اکثر موشک‌های متخاصم پیش از رسیدن به اهداف مورد نظر در فرودگاه T-۴ حمص رهگیری و منهدم شده اند.

برخی منابع خبری دیگر نیز اعلام کرده اند که؛ این حملات از منطقه ۵۵ و درست محلی که پایگاه آمریکایی «التنف» در آن قرار دارد صورت گرفته است و درباره آن دو فرضیه مطرح می‌شود؛

۱. این حملات از سوی نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است.

۲. هواپیما‌ها و موشک‌های اسرائیلی از این پایگاه پرتاب شده‌اند.

پایگاه خبری اثر نیز در رابطه با این حمله نوشته است که، این حمله نوزدهمین حمله از سلسله حملات آمریکایی‌ها به منطقه شرقی در طول سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار