در پی وقوع انفجار در مسجدی در ولایت قندوز افغانستان، آیت الله سیستانی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری العهد، در پی انفجار مصیبت باری که به کشتار شیعیان در مسجد جامع قندوز افغانستان منجر شد، آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع که در عراق مستقر است، بیانیه تسلیتی را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر مرجع دینی، آیت الله سید علی سیستانی بیانیه مهمی را در خصوص انفجار تروریستی که نمازگزاران شیعه افغانستانی را در مسجد شهر قندوز هدف قرار داده بود، صادر کرد و خواهان جلوگیری از تکرار چنین فجایعی شد.


بیشتر بخوانید: پیام رهبر انقلاب در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان


در بیانیه‌ای که از سوی دفتر این مرجع عالیقدر صادر شده، آمده است: با قلبی آکنده از حزن و اندوه، شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران بی گناهی را که قربانی یک انفجار تروریستی شدند که مسجد مؤمنین در شهر قندوز را هدف قرار داده بود، تسلیت می‌گویم. ما همانطوری که این جنایت را محکوم می‌کنیم، از خداوند متعال می‌خواهیم تا به قربانیان آن صبر و تسلی عطا کرده و برای مجروحان شفای عاجل را مسألت داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با تمام تأسف و شگفتی شاهد هستیم که کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی مردم بی دفاع افغان را رها می‌کنند و اجازه می‌دهند تا به شکلی عملی، مؤمنان افغانستانی و بی گناه در معرض حملات و جنایات گروه‌های تندرو قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید: آیت الله صافی گلپایگانی حادثه تروریستی قندوز را محکوم کرد


در پایان این بیانیه آمده است: در چنین شرایط سختی، از شما عزیزان می‌خواهم تا پیوند‌های همبستگی و یکپارچگی ملی را تقویت کرده و به دنبال راه حل‌هایی برای حمایت از غیرنظامیان از سرکوب و جنایات گروه‌های تروریستی بوده و اقدامات مناسبی را بکار بندید که مانع تکرار چنین فجایعی در مساجد و اماکن عمومی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار