مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی ۶۳۵ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور امسال در استان تایید شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: کارگران مشاغل سخت و زیان آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی افزود:برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، کمیته بدوی و تجدید نظر با تشکیل ۳۸ جلسه نسبت به بررسی و احراز این مشاغل اقدام کرده است.

آشتاب ادامه داد: از تعداد ۸۱۲ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده است، ۶۳۵ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

وی تصریح کرد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود بنابراین کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

مشخصات بیش از ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده اجباری در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.