به منظورجلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن در روستا‌های چهارمحال و بختیاری، اقداماتی مانند احداث مسکن محرومان در این استان در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش قیمت مسکن تنها مختص روستا‌های این استان نیست؛ تورم موجود و افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر این افزایش قیمت تاثیر داشته است و براساس فهرست‌بهای سال ۹۹ قیمت مصالح ساختمانی در حوزه مسکن با افزایش ۷۰ درصدی روبرو شد.

او افزود: از دهه فجر سال ۹۲ تا هفته دولت سال ۱۴۰۰، حدود سه هزار و ۴۴۲ طرح عمرانی در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده که برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۵۲۹۸ میلیارد تومان هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: همچنین تاکنون تعدادی زیادی طرح در سفر‌های استانی مقامات و مناسبت‌های مختلف در استان افتتاح شده است.

او اظهار داشت: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در حوادث غیرمترقبه مختلف مانند سیل، زلزله و... برای بحث ارائه خدمات به مردم بسیار تاثیرگذار است و در حادثه سیل ۹۸، سقوط جت ترکیه‌ای و زلزله ۵.۷ ریشتری شهرستان کوهرنگ شاهد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در استان بودیم.

نظری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به‌علت کاهش نزولات آسمانی و تغییر اقلیم درگیر بحران خشکسالی و کم‌آبی شده و رتبه دوم کشور را بعد از استان کرمانشاه در کاهش بارندگی به خود اختصاص داده است بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را برای مقابه با این بحران انجام دهند.

او گفت: افزایش قیمت مسکن تنها مختص روستا‌های این استان نیست چراکه تورم موجود و افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر این افزایش قیمت تاثیر داشته است؛ براساس فهرست‌بهای سال ۹۹ قیمت‌ها در مصالح ساختمانی با افزایش ۷۰ درصدی روبرو شد.

نظری بیان کرد: به‌منظور کنترل قیمت زمین و مبارزه با زمین‌خواری در چهارمحال و بختیاری، ستادی با حضور دادستانی تشکیل شده است، برای جلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن در روستا‌ها اقداماتی مانند احداث مسکن محرومان در حال انجام است.

او ادامه داد: مهاجرت معکوس به روستا‌ها تقاضای مسکن در این مناطق را افزایش داد، بنابراین این افزایش تقاضا قیمت‌ها را تا حدودی تحت تاثیر خود قرار داده و باعث افزایش قیمت زمین و مسکن در روستا‌ها شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار