بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه ها

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس خبر داد.

آذر کیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت و ابلاغی آن به تمام مدارس باید تمام نکات بهداشتی رعایت شود.
او افزود: مدیریت هر مدرسه‌ای با توجه به ابلاغیه اگر آمادگی کامل را برای حضور دانش آموزان داشته باشد باید در سامانه‌ای که به آن‌ها ابلاغ شده اعلام آمادگی کنند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار داشت: این شیوه نامه مواردی مانند: رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک متر و نیم فاصله بین دانش آموزان، ضدعفونی فضای کلاس و مدرسه و... است.
او بیان کرد: بحث پدالی بودن شیر آب در مدارس پارسال در برخی از مدارس انجام شده و مدارسی که سیستم آبخوری آن‌ها به صورت قدیمی و بتن بوده است هنوز اجرایی نشده که درصدشان کم است.
امیر پور گفت: در هفته گذشته تا کنون حدود ۱۸۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن را دریافت کرده‌اند.
او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکات بازگشایی مدارس تصفیه هوا در کلاس‌ها است که باید تمامی مدارس این شیوه نامه را رعایت کنند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با توجه به ابلاغیه از وزارت بهداشت حضوری بودن دانش آموزان در مدارس متوسطه اول در اوایل آذر ماه و متوسطه دوم در نیمه آبان ماه اجرایی خواهد شد.
او افزود: برای بازگشایی مدارس دوره ابتدایی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.