بازرسی و آزمون بیش از ۶۵ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از بازرسی و آزمون بیش از ۶۵ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

مروی مقدم مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۵ باسکول ثابت همکف وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای مورد آزمون و بررسی قرار گرفته اند.

او با اشاره به اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، افزود: کلیه وسایل توزین در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای باید مورد آزمایش و کالیبره شرکت‌های قانونی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گیرند.

مروی مقدم اظهار کرد: به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود شده است فرصت داده می‌شود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز اقدام کرده و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شود، مورد بهره برداری قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش، این وسایل کنترل و آزمون می‌شوند.

او گفت‌: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید در صحت عملکرد آن‌ها، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به کارشناسان استاندارد اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.