مدیرکل کل استاندارد خراسان جنوبی از صدور ۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

مروی مقدم مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در محصولات کشاورزی صادر شده است گفت: این نشان به منظور کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز صادر شده که برای افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی استان صورت گرفته است.

او افزود‌: در این خصوص از ابتدای سال تاکنون ۸ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی زعفران، نعناع، زرشک، گشنیز و ۲ پروانه‌ پسته و ۲ پروانه‌ عناب صادر شده است.

مروی مقدم اظهار کرد‌: امسال در تلاشیم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، صدور پروانه‌های دیگر را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: در این خصوص نخستین دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده‌ها (استاندارد تشویقی) برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ در قالب کارگروه مشترک تخصصی در جهاد کشاورزی تدوین و با تأیید سازمان ملی استاندارد ایران تصویب و در کشور عملیاتی شد که این دستورالعمل توسط سازمان ملی استاندارد ایران، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای بار سوم ویرایش و سرانجام در آبان ۱۳۹۷ توسط سازمان ملی استاندارد به همه ادارات کل استانی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.