علائی‌مقدم در حاشیه سفر به زرندیه گفت: درصد واکسیناسیون عشایر بالاتر از میانگین کشوری است

شاهپور علائی‌مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران در حاشیه سفر به شهرستان زرندیه و سرکشی به عشایر این منطقه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: واکسیناسیون عشایر کشور علیه ویروس کرونا مطلوب است.

علائی مقدم افزود: تاکنون ۶۳ درصد عشایر دُز اول واکسن و ۴۴ درصد آن‌ها هم دُز دوم را دریافت کرده‌اند که این رقم‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.

او به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ عشایری کشور اشاره و اضافه کرد: هر یک نفر عشایر گوشت قرمز مورد نیاز ۲۰ نفر ایرانی را تولید می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر عشایر بسیار مورد توجه دولت و حاکمیت قرار گرفته اند، بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه تنها یکبار به نام عشایر اشاره شده بود، اما در برنامه ششم ۱۷ بار نام عشایر ذکر شده که این نشان‌دهنده اهمیت این جامعه است.

او با اشاره به خسارت ۶ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به مراتع کشور بیان کرد: دولت برای حمایت از عشایر، اقداماتی را انجام داده که نخستین اقدام خرید تضمینی دام عشایر برای جلوگیری از عرضه دام نارس به بازار است.

علائی مقدم ادامه داد: علاوه بر این مصوبه هیئت وزیران، عشایری که تسهیلات دریافت کرده باشند به مدت یک سال استمهال می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین در راستای تأمین نهاده دامی عشایر تاکنون ۳۰۰ هزار تن نهاده بین عشایر توزیع شده و به دستور وزیر جهاد کشاورزی تا آبان ماه هم۱۰۰ هزار تن نهاده دیگر بین عشایر توزیع می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی جهت نوسازی مدارس عشایری و مجهز کردن به سیستم گرمایشی خورشیدی و در آمد ۲۰۰ میلیارد تومانی از ارزش افزوده نیز به امور عشایر اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.