معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که جلوگیری از تحقیق بازرسان سازمان ملل درباره یمن اثبات جنایات عربستان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی اعلام کرد: «ممانعت از تحقیق تیم بازرسان سازمان ملل گواهی بر اثبات تمام جنایاتی است که ائتلاف متجاوز سعودی را عامل آن‌ها می‌دانیم و همچنین نشان دهنده دروغ و نادرست بودن هر ادعایی است که به ائتلاف ما نسبت می‌دهد.»

العزی در ادامه افزود: «اگر حقیقت غیر از این بود، آن‌ها از تحقیقات جلوگیری نمی‌کردند و مأموریت تیم بازرسان را لغو نمی‌کردند.»

او همچنین اعلام کرد: «نکته تأسف‌بار این است که سازمان ملل متحد همیشه با ملاحظات مالی اداره می‌شود و نه براساس قانون.»

قابل ذکر است که رسانه‌های خبری روز گذشه اعلام کردند که عربستان در تلاش است تا با تحت فشار قرار دادن متحدان غربی خود از تصمیمات غرب برای تمدید مأموریت بازرسان سازمان ملل درخصوص جمع‌آوری اسناد مربوط به جنایت جنگی احتمالی در یمن جلوگیری کند.

با وجود ادعای عربستان و متحدانش مبنی بر آرام بودن وضعیت در یمن، بازرسان مستقل سازمان ملل در گذشته اعلام کردند جنایات جنگی بالقوه‌ای در جنگ ۷ ساله علیه یمن انجام شده است که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان علیه مردم یمن مرتکب شده‌اند. فعالان حقوق بشر می‌گویند در این جنگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و ۴ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

این در حالی است که عربستان سعودی به طور مکرر در سازمان ملل علیه ایران اتهام‌پراکنی می‌کند و قصد دارد کشورمان را عامل برهم خوردن خاورمیانه نشان دهد؛ درصورتی که همه می‌دانند این کشور با حمله به یمن، دخالت در امور داخلی لبنان، حمایت از تکفیری در سوریه و... از مهم‌ترین برهم‌زنندگان آرامش و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار