مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بازگشت به ظرفیت تولید در کوتاه مدت و تثبیت و پایداری آن در میان‌مدت را از اولویت‌های مناطق نفتخیز جنوب برشمرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن خجسته‌ مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: انتظار داریم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای بازگشت تولید به سطح قبل از تحریم و پایدار نمودن آن در میان مدت، برنامه‌های دقیقی به شرکت ملی نفت ایران ارایه دهد که تحقق این برنامه‌ها نیازمند ملزوماتی است که سعی خواهیم کرد آن‌ها را فراهم آوریم.

او با بیان اینکه در این زمینه اعتبارات قابل توجهی برای اجرای پروژه‌های مرتبط با نگهداشت و افزایش تولید و اعتبارات مناسبی نیز برای کار‌های اولویت‌دار رفاهی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تخصیص یافته است، افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که بیش از ۷۰ درصد تولید نفت را به‌عهده دارد، و تنها یک شرکت پروژه محور نیست؛ انتظار این است که حاکمیت شرکتی در این مجموعه و سایر شرکت‌های تابعه احیا و تقویت شود.

خجسته‌ مهر بیان داشت: مناطق نفتخیز جنوب باید در سیاست‌گذاری‌ها، یاریگر و همراه شرکت ملی نفت ایران باشد و در تصمیم‌سازی‌ها نقش ایفا کند و نباید تصور کنیم که شرکت‌های تابعه نقشی در کنترل و نظارت و تصمیم‌گیری‌های کلان ندارند و مصادیق حاکمیت شرکتی باید در رویه‌ها و اقتصاد طرح‌ها دیده شود و در این زمینه نقش هیات مدیره‌ها باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تشکیل هیات مدیره قوی و قدرتمند در مناطق نفتخیز جنوب را خواستار شد و بر افزایش اختیارات و ایفای نقش درست آن را در زمینه اهداف و ماموریت‌های محوله  تاکید کرد و گفت: نوسازی و بازسازی تاسیسات این شرکت به عنوان یک اولویت اساسی و ضرورت اجتناب ناپذیر باید مدنظر قرار گیرد و اقدامات لازم برای این مهم به‌صورت جدی دنبال شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران مصمم است تا اختیاراتی که مانع تولید و چابکی مناطق نفتخیز جنوب شده است را برطرف نموده به همین منظور از مدیرعامل جدید این شرکت می‌خواهیم که با کار کارشناسی مصداق‌های این اختیارات تهیه و در اولین فرصت برای شرکت ملی نفت ارسال شود تا درباره بازگرداندن اختیارات تصمیم‌گیری شود.

او اظهار داشت: باید قدردان جمهوری اسلامی باشیم که فرصت مسوولیت را به ما داده و باید بدانیم که این فرصت محدود است و در همین فرصت اندک باید حداکثر استفاده را برای انجام کار‌ها و ماموریت‌های بزرگ انجام دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ان شاءالله شاهد افزایش تولید باشیم