معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش خانواده را در بالندگی شخصیت کودک بی بدیل برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک، نقش خانواده را در بالندگی شخصیت کودک بی بدیل دانست.

در متن پیام دکتر عبدالرسول همتی به این مناسبت آمده است:

دنیای کودکانه عالمی پر از عشق و صداقت است، این دنیا را در همه جا بگسترانیم.

کودکان، برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه به شمار می‌آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیاز‌ها و در مفهوم دقیق تر، حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت.

با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاسداشت آن بدانند.

پ‍ژوهش‌های علمی، اهمیت ترویج رشد سالم در دوران اولیه کودکی را ثابت کرده و نشان می‌دهد که برنامه‌های مبتنی بر توجه کامل به رشد اولیه کودک، فرصت فوق العاده‌ای برای اجتناب از مشکلات رشد و تکامل ارائه می‌کند و به این وسیله منافع بلند مدتی را برای فرد و جامعه به ارمغان می‌آورد.

برنامه‌های مراقبت و تکامل ابتدای کودکی، سبب بهبود وضعیت عدالت می‌شود و با فراهم آوردن آغازی منصفانه برای کودکان، این امکان برای تعدیل بی عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی و جنسیتی مرتبط به وجود می‌آید.

در این راستا و با اجرای برنامه مراقبت‌های بهداشتی، خدمات لازم برای کسب سلامت جسمی، روانی و اجتماعی مطلوب و پاسخ به نیاز‌های تمامی شیرخواران و کودکان ارائه می‌ شود.

در حال حاضر با توجه به همه گیری بیماری کووید۱۹ و نگرانی برخی از والدین برای مراجعه و دریافت این خدمات برای کودک، در تمامی مراکز ارائه خدمت شبکه‌های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری فیزیکی و اجرای سیستم نوبت دهی این امکان فراهم شده است تا والدین با اطمینان خاطر نسبت به این مهم اقدام کنند.

هفته ملی کودک امسال نیز از شانزدهم تا بیست و دوم مهر و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و با مشارکت دیگر ادارات و سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.