خطیب موقت جمعه شهرکرد گفت: سیاست‌های غلط در حوزه آب و انتقال آن عامل وضع کنونی معیشت کشاورزی و محیط زیست در چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سیاست‌های غلط در حوزه آب و انتقال آن را عامل وضع کنونی معیشت، کشاورزی و محیط زیست دانست و اظهار داشت: چرا باید در استانی که تناسبی با کشاورزی ندارد، با فشار، انتقال آب بین حوزه‌ای موجب نابودی سرچشمه شود.

او افزود: به دلیل نداشتن برنامه در حوزه آب در این استان ۴۰ سال عقب هستیم و خشک شدن ۹۵ درصد دشت‌های استان گواه این موضوع است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ای در این مدت در حوزه آب داشتیم و سالی ۱۰ کیلومتر طرح آبرسانی اجرا می‌کردیم، اکنون نیمی از مردم استان مشکل آب شرب نداشتند.

حجت الاسلام جعفری گفت: به ما گفتند شما نیاز به صنعت ندارید و به کشاورزی مشغول شوید، اما حالا نه کشاورزی، نه صنعت و نه آب داریم.

او با اشاره به وضعیت مردم کوهرنگ و حداقل‌های آب آشامیدنی در این منطقه گفت: ۳۰ سال قبل تعهداتی برای این منطقه وجود داشته که انجام نشده است و اکنون شاهد منطقه‌ای رو به زوال در کوهرنگ هستیم.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از دولت جدید خواست تا ادامه دهنده مسیر‌های غلط دولت‌های قبلی در مورد منافع استان نباشد و با تدبیر عدالت را اجرا کند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام جعفری نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری را نشانه بی برنامگی و نبود وحدت و سهم طلبی‌ها دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه این استان به دو مؤلفه مهم وحدت و برنامه ریزی نیاز داریم.

او افزود: روی کار آمدن دولت جدید وقت تقسیم غنائم نیست و باید برای رشد استان از منافع شخصی و گروهی بگذریم.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: دولت جدید بر مبنای عدالت و تحول شکل گرفته است و لازمه برپایی عدالت توسعه هر منطقه بر اساس ظرفیت‌های آن خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری، توسعه غیرعلمی و ناعادلانه را سمی مهلک برای کشور دانست و گفت: اگر توسعه نامتوازن صورت گیرد، دیگر نتیجه مطلوب نخواهد داشت و دامن زدن به عقب ماندگی است.

او ادامه داد: در گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها در بخش‌های مختلف، امید مردم مخدوش شده است که انتظار می‌رود با تسریع در انتخاب مدیران میانی و تکمیل بدنه دولت چابک و انقلابی، این امید به جامعه بازگردد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ظرفیت چهارمحال و بختیاری منابع آب شیرین است که مردم تاکنون فقط تاوان این ظرفیت را داده اند، اما نباید از این ظرفیت غافل شد و به دنبال ظرفیت جدید بود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به نصف شدن بارش‌ها در سال آبی جاری و نصف شدن ذخیره سدها اضافه کرد: این وضعیت برای استان ما بدتر است، چرا که با تغییر بارش‌ها از برف به باران و ارتفاع استان، ۱۲ تا ۲۴ ساعت بارش‌های ما به پشت سد‌های زاینده رود و کارون چهار می‌رسد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد سازگاری با تغییر اقلیم را راهکار ادامه حیات در استان دانست و گفت: در یزد دو هزار و ۲۵۰ هکتار گلخانه وجود دارد، در حالی که در استان ما تا پارسال فقط ۳۵ هکتار گلخانه وجود داشت.

جعفری در پایان با اشاره به هفته نیروی انتظامی و قدردانی از این قشر و نقش مهم آن‌ها در امنیت داخلی گفت: امنیت در مرز‌ها و داخل مرهون تلاش این قشر و نیرو‌های مسلح است.

او با اشاره به اتفاقات اخیر در مرز‌های شمال غربی و تلاش رژیم صهیونیستی برای رسیدن به مرز‌های ما، افزود: کار‌های خطرناکی از سوی همسایگان شمالی در حال رخ دادن است که تاوان سختی خواهد داشت، چرا که ایران در مورد امنیتش با کسی تعارف ندارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار