بر اساس اعلام هیئت داوران، ۹ اثر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مرحله نهایی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در بخش ادبی راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام طهماسبیان معاون فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از معرفی دانشجویان این دانشگاه به عنوان نامزد‌های یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در بخش ادبی خبر داد.

او با بیان اینکه ۹ اثر از ۶ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جشنواره بین المللی حضور دارد گفت: در رشته شعر کلاسیک با موضوع فرهنگ سلامت بخش ملی محمد جهانی با اثر "پاسدار سلامتی"، در رشته شعر نو با موضوع آزاد بخش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز علی شریفی با اثر "دهان زنگ زده" و احسان رئیسی مهرآبادی بااثر "جنازه‌ها" در این جشنواره حضور دارند.

طهماسبیان ادامه داد: همچنین در رشته ترانه با موضوع آزاد بخش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی امیر علی خاصی با سه اثر به نام‌های "اسطوره"، "مستقیم" و "اون روز"، در رشته داستان کوتاه با موضوع آزاد بخش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هم محمد قربانی آقبلاغی با اثر "لبه" و کامیار خاکی با اثر "غواصی" در این جشنواره شرکت کردند.

او در پایان افزود: در رشته نثر طنز با موضوع فرهنگ سلامت بخش ملی هم کامیار خاکی با اثر "دکتر ثابتیان" از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جشنواره رقابت می‌کند.


بیشتر بخوانید


شایان ذکر است؛ هیات داوران بخش ادبی یازدهمین «جشنواره بین‌المللی سیمرغ» راه‌یافتگان نهایی این بخش را از میان ۵۹۵۲ اثر رسیده به دبیرخانه اعلام کرد.

در این بخش ۱۲ داور در ۸ رشته آثار را داوری کردند. در رشته ترانه بخش آزاد ۳۲۰ اثر، در بخش ملی ۱۳۸ اثر، در رشته شعر کلاسیک بخش آزاد ۱۰۳۴ اثر، در بخش ملی ۳۹۸ اثر، در رشته شعر نو بخش آزاد ۷۹۱ اثر، در بخش ملی ۳۵۸ اثر، در رشته داستان کوتاه بخش آزاد ۷۴۲ اثر، در بخش ملی ۵۷۳ اثر، در رشته نثر ادبی که مختص دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت است ۸۸۳ اثر، در رشته نثر طنز بخش آزاد ۱۶۹ اثر، در بخش ملی ۱۱۹ اثر، در رشته شعر طنز بخش آزاد ۱۸۴ اثر و در بخش ملی ۱۹۳ اثر و در رشته شاهنامه خوانی که مختص دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت است ۵۰ اثر به ثبت رسیده است.

اسامی اعلامی بدون اولویت و رتبه بندی بوده و با توجه به شرایط کشور در روز‌های کرونایی و تصمیمات ستاد ملی کرونا، تعداد نفرات دعوتی به اختتامیه مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با شعار «هرخانه یک پایگاه سلامت» در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنر‌های تجسمی و موسیقی در پاییز سال ۱۴۰۰ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار