نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مسائل انتقال خون در استان صرفا به یک مجموعه مرتبط نمی‌شود و باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کرد گفت: انتقال خون در مرکز باید نسبت به رفع مشکلات منطقه متعهد باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل انتقال خون استان و معاونان وی ضمن ابراز نگرانی از گزارش مشکلات بیان شده اظهارداشت: مشکلات موجود باید اولویت‌بندی شوند تا به تدریج برای رفع آن‌ها اقدام شود.

وی تسهیل در امر خونگیری با تامین و تجهیز اتوبوس‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان را خواستار شد و بیان کرد: از ظرفیت خیران سلامت برای کمک در این زمینه استفاده شود و در نظر داشته باشیم که بهره‌گیری از حمایت‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت این موضوع برای مسوولان و خیران است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان لزوم تبلیغات برای عموم جامعه، استفاده از ظرفیت ائمه‌جمعه، صداوسیما و اداراتی که نیرو‌های متعدد دارند را متذکر شد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی و استفاده بهینه از خون دریافت شده و همچنین تسهیل و تسریع در نوبت‌دهی و راه انداختن کار مردم اهمیت دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مهم پزشکان جهادی و آماده به خدمت بر ضرورت بهره‌گیری از این گروه تاکید کرد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با ذکر این نکته که این استان از لحاظ دریافت خون در رتبه هفتم پرمصرف‌ترین استان‌های کشور قرار دارد، اما متاسفانه از لحاظ شاخص دریافت خون در رتبه ۲۶ قرار دارد، گفت: با وجود اینکه شاخص خونگیری در زاهدان و زابل مناسب بوده، اما در سایر نقاط استان به علت پراکندگی جمعیت و نبود امکانات مناسب دریافت خون، این شاخص پایین است.

دکتر سهیلا خسروی مشکلات اصلی انتقال خون را کمبود و محدودیت تردد اتوبوس‌های انتقال خون، کمبود پزشک، نقش منفی کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی در اهدای خون و کمبود اعتبارات و کسری بودجه عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار