نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : قصرشیرین شهرستانی با پتانسیل‌های توسعه و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است که بهره برداری از آن‌ها می‌تواند نه تنها مشکلات منطقه بلکه استان کرمانشاه را برطرف کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : قصرشیرین ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز بزرگ اقتصادی و بین المللی دارد که این مرز‌ها فرصتی برای پیشرفت منطقه است.

او گفت : ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان، حوزه آب و خاک و زمین‌های حاصلخیز این منطقه می‌تواند آن را به یک قطب بزرگ کشاورزی تبدیل کند و مشکلات بخش اشتغال و بیکاری را برطرف کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور رونق بخش کشاورزی نیز حجم قابل توجهی از آب پشت سد‌های شهرستان است که کشاورزان باید از آن بهره‌مند شوند.

حیدری ادامه داد: شرایط کشاورزی در قصرشیرین به خاطر نوع آب و هوای گرمی که دارد متفاوت است و مسوولان مربوط به حوزه آب و خاک باید شرایط ویژه این شهرستان را ببینند.

او گفت: شایسته نیست که شاهد مشکلات حاشیه نشینی و دیگر مشکلات که از گذشته انباشت شده باشیم و در حوزه کشاورزی، کشاورزان منتظر استفاده از شبکه زیردست سدها، ترمیم کانال‌ها هستند از این رو منتظر حضور مدیران کل استان برای پیگیری مشکلات در شهرستان قصرشیرین هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: منطقه آزاد تجاری در شهرستان فرصتی برای پیشرفت و توسعه کل استان کرمانشاه است که امید است شاهد برکات آن در منطقه باشیم.

حجت خدرویسی افزود: بازسازی ۲۶ روستا خالی از سکنه نیز با پیگیری‌هایی که توسط نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در شورای امنیت ملی صورت گرفت نیز آغاز شده و امید است شاهد بازگشت اهالی این روستا‌ها باشیم.

او مهم‌ترین مشکلات شهرستان مرزی قصرشیرین را شامل نبود آبگیری کانال آبرسانی منطقه و بهره‌مند نشدن کشاورزان از منابع آبی سد‌های منطقه برای مصارف کشاورزی، مدیریت نشدن آب سامانه گرمسیری، حاشیه نشینی و توجه نکردن به پتانسیل‌های روستا برای استفاده بیشتر مرزنشینان بیان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.