رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : ۳۶ هزار و ۱۹نفر معادل ۸۰ درصد گروه هدف دُز واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون نوری رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب با اعلام اینکه ۳۶ هزار و ۱۹نفر معادل ۸۰ درصد گروه هدف دُز واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، گفت : به ۲۲ هزار و ۳۱۶ نفر معادل ۴۹.۵درصد گروه هدف دُز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

او گفت : افزایش موارد ابتلا و بستری در ۲ هفته اخیر باعث شده تا با وجود اقدام‌های تمهیدی صورت گرفته و برخی بی توجهی‌ها در ادامه مراسمات تشییع و ترحیم شهرستان را همچنان در وضعیت قرمز قرار دهد.

او افزود: با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های شهرستان گیلانغرب به ۱۰۵ نفر رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب افزود: هم اکنون تعداد موارد مثبت روزانه ابتلا به ویروس کرونا همچنان بین ۲۵ تا۳۰ نفراست و دلیل آن هم ناشی مراسمات تشییع و ترحیم و کمرنگ شدن استفاده از ماسک در بین شهروندان است.

 نوری ادامه داد: با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان گیلانغرب با واکسیناسیون ۸۰ درصد در افراد بالای ۱۸ سال و ۶۵ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله همچنان پیشتاز واکسیناسیون در استان است.

او گفت: تاکنون ۲هزار و ۸۶۶ نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال معادل ۶۵ درصد واکسن نوبت اول سینوفارم را دریافت کرده اند.

او ادامه داد: رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کاملا ضروری است در غیر این صورت روند ابتلا تشدید و با مشکل مواجه خواهیم شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳مورد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان الزهرا (س) و مراکز درمانی دیگر نقاط استان بستری هستند بازهم از مردم درخواست کرد تا برای کنترل شیوع کرونا نهایت اهتمام و همکاری را داشته باشند و افراد باقیمانده جهت واکسیناسیون هرچه سریعتر به مراکز اجرای طرح مراجعه کنند.

او ادامه داد: از ابتدای اپیدمی کرونا در این شهرستان از مجموع ۱۵ هزار و ۷۷۶ مورد نمونه گیری انجام شده، آزمایش سه هزار و ۹۳۱ نفر مثبت بوده و ۱۰۵ نفرفوت کرده اند.

سرپل ذهاب از نظر ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز است

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز است، گفت: شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۱۳۳ نفر رسیده است.

محسن مرادی افزود: دستورالعمل های بهداشتی به نحو مطلوبی از سوی افراد در این شهرستان رعایت نمی‌شود و همچنان تعداد بیماران بستری کرونا در شهرستان بالا است.

او افزود: از اوایل اسفندماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان سرپل ذهاب هشت هزار و ۴۳۵نمونه گیری انجام شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: از مجموع سه هزار و ۸۶۹ مورد کرونای مثبت در این شهرستان یک هزار و ۴۸۴ مورد از مبتلایان بستری و ۲هزار و ۳۸۶ مورد مثبت سرپایی تحت درمان و بهبودی قرار گرفته اند.

 مرادی ادامه داد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در این شهرستان چهار هزار و ۵۶۶ مورد منفی بوده است.

او از تزریق ۴۱هزار و ۳۵۴ دُز واکسن نوبت اول کرونا و ۲۱هزار و ۷۰ دُز واکسن نوبت دوم در این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع ۶۲هزار و ۴۲۹ دُز واکسن برای سنین مختلف تزریق شده که ۵۹درصد پوشش اولی‌ها و ۵۱درصد پوشش دومی‌ها است.

او افزود: هم اکنون جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان واکسینه می‌شوند و جمعیت دانش آموزی ۱۲ سال به بالا نیز در برنامه واکسیناسیون قرار دارند.

تصویب ۱۳۶ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۶ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی حوزه‌های مختلف این شهرستان مصوب شده است.

یدالله شکری افزود: برای تکمیل بیمارستان و تکمیل فاضلاب شهر تازه آباد هر کدام ۱۵ میلیارد تومان در نظرگرفته شده است.

او افزود: با توجه به شرایط ویژه شهرستان ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه آب اختصاص یافته که ۲۴ میلیارد تومان از محل کمیته برنامه ریزی دوم، ۲۱ میلیارد تومان از محرومیت زدایی و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی ادامه داد: از محل تفاهم نامه با نماینده مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه راهداری اختصاص یافته است.

شکری گفت: در کمیته برنامه ریزی اول ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در کمیته برنامه ریزی دوم ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در میان دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

او افزود: در این اعتبارات حوزه شهرداری ها، عمران روستایی، توسعه زیر ساخت‌های شهرک صنعتی تازه آباد و مجتمع دامپروری میرآباد، برق، حوزه کشاورزی و ورزش و جوانان لحاظ شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.