رئیس ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که این ائتلاف هرگونه تلاش برای ایجاد اخلال یا تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق امروز پنجشنبه در اظهارتی تأکید کرد که به هیچ وجه تلاش برای ایجاد اخلال یا تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور را که دهم اکتبر(۱۸ مهر) برگزار خواهد شد، نمی‌پذیرد.

هادی العامری گفت: مرجعیت عالی نسبت به انتخاب افراد غیرشایسته و فاسد هشدار داده است. دستگاه‌های امنیتی جزئی از مردم هستند و آن‌ها نیز باید در انتخابات مشارکت داشته باشند.

رئیس ائتلاف فتح افزود: هرگونه تلاش برای ایجاد اخلال یا تقلب در انتخابات را رد می‌کنیم و به مردم قول می‌دهیم که بازسازی کشور را با قدرت به پیش ببریم. ما شهدای زیادی برای دفاع از حاکمیت و امنیت عراق تقدیم کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: هدف ائتلاف فتح، وجود عراق مستقل و دارای حاکمیتی خالی از هرگونه نیروی خارجی است و قول می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای تحقق حاکمیت، تقویت امنیت و گسترش نقش دولت به کار خواهیم بست. از مردم می‌خواهیم همان‌گونه که در میدان‌های نبرد حضور یافتند در پای صندوق‌های رأی نیز حضور پیدا کنند.

شب گذشته نیز قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اعلام این‌که «ائتلاف فتح اساساً برای حفظ الحشدالشعبی تأسیس شد»، تأکید کرد: «اگر ائتلاف فتح با قدرت وجود نداشت، توطئه‌ها علیه الحشد الشعبی موفق می‌شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار