دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد با ادغام الحشد الشعبی در ارتش مخالف است زیرا باعث از بین رفتن قدرت آن می‌شود و به ارتش آسیب می‌رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی تأکید کرد عراق به عنوان کشوری که دارای منابع و شایستگی‌های بسیاری است، می‌تواند نقش بزرگی را ایفا کند.

شیخ قیس الخزعلی با بیان این‌که «عراق به ویژه پس از پیروزی بر داعش در دوره‌ای قرار داشت که طی آن تظاهرات ماهیت اوضاع را نشان نمی‌داد»، گفت: «عراق در مرحله بعدی در دوراهی بین مرحله‌ای که به پایان رسیده و مرحله‌ای که در نتیجه انتخابات خواهد آمد، قرار دارد.»

الخزعلی تأکید کرد: «عراق نیازمند سیاستمدارانی است که می‌توانند تصمیمات حاکمیتی را به دور خواسته‌های آمریکایی اتخاذ کنند.»

قیس الخزعلی همچنین گفت: «ما مخالف ادغام الحشدالشعبی در ارتش هستیم؛ زیرا این باعث می‌شود دیگر قدرت الحشد الشعبی را نداشته باشیم و همچنین به ارتش آسیب می‌زند.»

اگر ائتلاف فتح نبود، توطئه‌ها علیه الحشد الشعبی موفق می‌شد

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اعلام این‌که «ائتلاف فتح اساساً برای حفظ الحشدالشعبی تأسیس شد»، تأکید کرد: «اگر ائتلاف فتح با قدرت وجود نداشت، توطئه‌ها علیه الحشد الشعبی موفق می‌شد.»

قیس الخزعلی ادامه داد: «من معتقد هستم که واقعیت سیاسی عراق بازتابی از واقعیت جامعه عراق به ویژه پیش از ظهور داعش است. اوضاع اجتماعی پس از داعش با دوره پیش از آن بسیار متفاوت است و این در انتخابات بازتاب یافته و عنوان‌های سیاسی دیگری را برجسته کرده است.»

جامعه به لزوم بقای الحشد الشعبی برای حفاظت از عراق اعتقاد دارد

شیخ قیس الخزعلی تصریح کرد: «اکثریت جامعه عراق به لزوم بقای الحشد الشعبی به عنوان سوپاپ اطمینان برای حفاظت از عراق اعتقاد دارند.» و افزود: «مادامی که ائتلاف فتح پرچم بقای الحشد را بالا نگهدارد، سهم آن در نتیجه انتخابات، در رتبه اول خواهد بود.»

خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قطعی است

دبیرکل عصائب اهل الحق با اعلام این‌که «موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق یک مسئله قطعی است»، گفت: «با خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور، تشنجی که در افغانستان روی داد در عراق روی نخواهد داد.»

وی همچنین تأکید کرد: «هنگام خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق کودتایی در کار نخواهد بود، بنابراین شرایط مانند افغانستان نخواهد شد.

مرجعیت نجف پدر همه عراقی‌ها اعم از شیعه، سنی و مسیحی‌ها است

شیخ قیس الخزعلی با تأکید بر این‌که «مرجعیت نجف پدر همه عراقی‌ها اعم از شیعه، سنی و مسیحی‌ها است»، اعلام کرد: «پس از بیانیه مرجعیت، میزان مشارکت در انتخابات بالاتر از انتخابات سال ۲۰۱۸ خواهد بود.»

دبیرکل عصائب اهل الحق ادامه داد: «موضوع میزان مشارکت در انتخابات در لبیک به دعوت مرجعیت، مسئولیتی عمومی است. طرف‌های سیاسی رقیب طرفداران خاص خود را دارند، اما ائتلاف فتح در بین همه مردم طرفدار دارد. ائتلاف فتح با گذشته متفاوت خواهد بود و عملکرد آن نسبت به دوره‌های قبل بسیار بهتر خواهد شد.»

نخست‌وزیر آینده سه مأموریت سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد

شیخ قیس الخزعلی همچنین با بیان این‌که «موضوع اصلی عراق پرونده اقتصادی است و عراقی‌ها از سال ۲۰۰۳ در این عرصه دچار مشکل هستند»، افزود: «نخست‌وزیر آینده هرکه باشد سه مأموریت اصلی دارد: مأموریت سیاسی، پرونده امنیتی و مأموریت اقتصادی.»

عربستان و ایران وارد مسیر مذاکره شده‌اند / حل مشکلات اقتصادی از طریق توجه به شرق و چین میسر خواهد بود

قیس الخزعلی اعلام کرد: «عربستان و ایران وارد مسیر مذاکره شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنم که توافق حاصل شود.» همچنین گفت: «مشکلات اقتصادی عراق به نبود سیاست اقتصادی روشن در نزد دولت‌ها بازمی‌گردد.»

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: «معتقد هستم حل مشکلات اقتصادی از طریق توجه به شرق و چین میسر خواهد بود. اجرای توافقنامه با چین باعث می‌شود تا عراق طی یک سال شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشد.»

وی افزود: «ممکن است هدف اول آمریکا محاصره اقتصادی عراق و ممانعت از گرایش به سمت چین باشد. همه آنچه عراق امروز نیاز دارد، یک تصمیم حاکمیتی است. این حق عراق است که برای خود یک تصمیم حاکمیتی داشته باشد و اهمیت اول آن برای پرونده اقتصادی است.»

شیخ قیس الخزعلی گفت: «تقلب الکترونیکی باعث تغییر نتایج انتخابات می‌شود و امارات این توانایی را دارد. اماراتی‌ها به آسانی می‌توانند نتایج انتخابات را تغییر دهند و به نفع امارات است کسانی پیروز شوند که طرفدار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی هستند. ما اهمیتی برای نتایج الکترونی قائل نیستیم اگر با نتایج دستی تطابق نداشته باشد.»

بعید می‌دانم که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر آینده معرفی شود

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با بیان این‌که «ائتلاف فتح اسم یا فردی را برای نخست‌وزیر مشخص نکرده است»، اعلام کرد: «بعید می‌دانم که پذیرفته شود تا مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر آینده معرفی شود.»

شیخ قیس الخزعلی ادامه داد: «نخست‌وزیر آینده با چشم‌انداز اقتصادی داشته باشد و برای حل مشکلات موجود تلاش کند.»

قانون عراق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده است

قیس الخزعلی گفت: «گروه‌های مقاومت عراق می‌توانند خواسته مردم عراق را عملی و نیرو‌های آمریکایی را اخراج کنند.»

وی با بیان این‌که «عراق نمی‌تواند به هیچ وجه طرفی در موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد»، افزود: «قانون عراق عادی‌سازی را ممنوع کرده است و محکومان مجازات خود را متحمل خواهند شد.»

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در پایان گفت: «پس از انتخابات، کنفرانسی بزرگ برای مقابله و مقاومت در برابر عادی‌سازی برگزار خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار