خزعلی: گروه‌های مقاومت، تهدیدی برای رژیم صهیونیستی هستند

دبیرکل عصائب اهل حق عراق از نقش گروه‌های مقاومت در ایستادن در برابر رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صابرین نیوز، شیخ قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق عراق در سخنانی تأکید کرد سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و گروه‌های مقاومت، تهدیدی امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند.

شیخ خزعلی گفت: رئیس‌جمهور آتی بخشی از پروژه عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) نخواهد بود. رئیس‌جمهور آتی کشور با قانون اساسی مخالفتی نخواهد داشت.

او همچنین تصریح کرد: ما دارای روابطی خوب با امارات، آمریکا و انگلیس نیستیم تا از طریق تقلب، کرسی‌هایی را در اختیار ما قرار دهند. موضع سیاسی ما با پایبندی به خط مقاومت ثابت است و ما با باقی ماندن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی (در خاک عراق) مخالفت کردیم.

وی گفت: موضوع تقلب در انتخابات قبلی فضای زیادی را به خود اختصاص داده است و احزاب تقلب‌کننده نهاد‌های بین‌المللی هستند. من فکر نمی‌کنم که تغییرات عمده‌ای در جامعه عراق ایجاد شده باشد. دوران پس از داعش مردمی را به وجود آورده که به الحشد الشعبی ایمان دارند و آن را مسأله‌ای مفصل در زندگی خود می‌دانند.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق همچنین تصریح کرد: تغییر سیاست امنیتی انتخابات ممکن است به کاهش تقلب کمک کند. نبرد در استان‌های مرکزی و جنوبی و یا درون مناطق شیعه یک پروژه قدیمی است که موفق نشده و نخواهد شد. آگاهی، احساس مسئولیت و حضور مرجعیت دینی از عواملی است که تضمین می‌کند که جنگی شیعی روی ندهد.

او همچنین گفت: کمیسیون انتحابات متعهد شده است تا نتایج انتخابات را ظرف ۷۲ ساعت اعلام کند. او گفت: فتح و تمام طرف‌هایی که با الحشد بوده اند، پیروز نخست انتخابات خواهند بود.

گفتنی است پیشتر نمایندگی سازمان ملل متحد درعراق اعلام کرده بود که ناظران بین‌المللی را برای نظارت بر روند انتخابات مجلس عراق عازم این کشور می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار