نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: از اول آبان امسال در جهت حمایت از زعفرانکاران تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اهداء خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: در جلسه‌ای که با ستاد اجرائی فرمان امام خمینی داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که در قالب تسهیلات ارزان قیمت از کشاورزان خرد مالکی که زمین کمتر از ۳ هکتار سطح زیر کشت زعفران در ایام فصل برداشت حمایت مالی شود.

او افزود: سامانه‌ای به نشانی اینترنتی satkaz.ir طراحی شد و کشاورزان در خراسان رضوی و جنوبی می‌توانند به آن مراجعه کنند و با بارگزاری اطلاعات مربوط به زمین و اطلاعات شخصی خود ثبت نام کرده و براساس تصمیم گروه تدبیر از اول آبان ماه به آنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود‌.

نماینده مجلس با بیان اینکه این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد ادامه داد: لازمه آن این است که کشاورزان همان زعفران تولیدی خود را به صورت سپرده در انبار‌های بورسی به امانت می‌گذارند و این تسهیلات را دریافت کرده و یکسال زمان برای بازپرداخت وجود دارد.


بیشتر بخوانید


زنگنه بیان کرد: در شورای قیمت گذاری و حمایت از محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مصوب شد تا صندوق حمایت از کشاورزان و سازمان تعاون روستایی امسال با کف قیمت ۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان برای هر کیلو زعفران نگین درنظر بگیرند و برای سایر انواع زعفران در درجه‌های بعدی تا روز شنبه  اعلام خواهد شد.

او تصریح کرد: میزان خرید نامحدود است و برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت در میزان و زمان وجود داشت امسال در مرحله اول هزار میلیارد تومان و تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌های مجری قرار بگیرد، مصوب شد تا زمانی که کشاورزان زعفران داشته باشند از آن‌ها خریداری خواهد شد.

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات تاکید کرد: قیمت اعلام شده توسط دولت قیمت کف زعفران است و در حال حاضر خریدارانی با قیمتی بیشتر در بازار زعفران وجود دارند و باعث خوشحالی ما است همچنین از اول آبان نماد‌های زعفران در بورس باز خواهد شد و کشاورزان می‌توانند گواهی سپرده کنند و در بورس به صورت مستقیم عرصه کنند و مبالغ زعفران‌های خریداری شده توسط دستگاه‌های مجری در زمان کوتاهی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.