معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: خروج آمریکا از افغانستان پیام واضحی داشت که حمله به افغانستان چه عواقب بدی دارد.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان امروز پنجشنبه (۱۵ میزان/ مهر) در پیامی به مناسبت یستمین سالگرد حمله امریکا به افغانستان گفت: خروج آمریکا از افغانستان پیام واضحی داشت که حمله به افغانستان چه عواقب بدی دارد.

وی اظهار داشت: بیست سال پیش در چنین روزی، آمریکا حمله نظامی به افغانستان انجام داد و طالبان نیروهای خود را با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان برای مدت کوتاهی از شهرها بیرون کشید.

مجاهد افزود: تهاجم آمریکا به مردم این کشور در ۲۰ سال گذشته چیزی جز تلفات و خسارات مالی بی شمار در پی نداشته‌است و در نتیجه این حمله هزاران افغان کشته، معلول و بی خانمان شده‌اند.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اضافه کرد که آمریکا بیست سال بعد، نیروهای خود را از طریق توافقی که در دوحه به دست آمد از افغانستان خارج کرد.

وی بیان داشت: «این حرکت خوبی بود چرا که این باید یک پیام واضح برای دیگران باشد که حمله به کشور ما چقدر عواقب بدی دارد و هرگز نباید در مورد آن فکر کرد.»

ذبیح‌الله مجاهد در ادامه گفت: «ما امیدواریم که سازمان ملل متحد، ثروتمندترین کشورهای جهان و سازمان‌های مختلف دیگر کمک‌های خود را به ابزار فشار سیاسی تبدیل نکنند و در غلبه بر مشکلات موجود صادقانه همکاری کنند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار