همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)، آیین شمع گردانی در مسجد حضرت رقیه (س) شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)، مراسم آیین شمع گردانی و اقامه عزای ثامن الحجج (عج) در مسجد حضرت رقیه( س) شهرستان زرند برگزار شد.

مردم زرند در غم جانسوز شهادت هشتمین ستاره تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حالی که شمعدان‌های سبز با شمع‌های روشن را در دست داشتند ندای یا حسین (ع) و یا اباالحسن (ع) را سر می دادند و  در نتیجه هوای معنوی بر فضا حاکم شده بود.

آیین شمع گردانی در زرند

همچنین در این مراسم به منظور پاسداشت مصیبت شهادت هشتمین اختر فروزان آسمان ولایت و امامت، مردم زرند با زمزمه رضا غریب الغربا، دستان توسل را بر سینه پر از مهر و محبت حریم ولایت نواختند تا ملائک ندای آن‌ها را به رسم ادب و تعزیت به آستان حضرت حق و پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) تقدیم کنند.

آیین شمع گردانی در زرند

حجت‌الاسلام‌ سید علی حجتی، روحانی مسجد حضرت رقیه (ع) زرند در این مراسم با عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: حضرت امام رضا (ع) در حرکت از مدینه به مرو، به شهر نیشابور رسیدند. شیعیان درخواست یادگاری کردند و امام (ع) حدیث سلسلة الذهب را بیان فرمودند که معنای آن سلسله طلایی است، چون راویان این حدیث، ائمه معصومین (ع) هستند و حضرت فرمودند: از پدرم موسی بن جعفر (ع) شنیدم که از پدران بزرگوارم، در حدیث همه را نام برده‌اند.

او بیان داشت: پاداش هر عملی باید مناسب عظمت آن عمل باشد و عظمت رسالت و عمل پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در طول تاریخ و تا قیام قیامت با هیچ سنجه‌ای قابل‌اندازه‌گیری و قابل‌درک و فهم هم نیست؛ چرا که بسیار عظیم است، به همین خاطر خداوند متعال مزد پیامبر اسلام (ص) را مودت و محبت اهل‌بیت (ع) ایشان قرار داده است و البته مزد حقیقی و واقعی قابل‌بیان و فهم و درک ما نیست.

حجت الاسلام حجتی با اشاره به آثار ارزشمند تربیتی و تهذیب نفس محبت به اهل‌بیت (ع) افزود: هر محب صادقی تلاش می‌کند خودش را با محبوبش تطبیق دهد، عاشق حقیقی در ظاهر و باطن به معشوق و محبوبش شبیه می‌شود و اگر این عشق نسبت به برگزیدگان خدا قرار بگیرد، آثار تربیتی عمیق و گسترده‌ای به وجود می‌آورد.

او تصریح کرد: انحرافی عجیب از زمان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تا امروز وجود دارد که می‌گویند با وجود محبت علی (ع) و اولادش نیازی به عمل نداریم و محبت علی (ع) گناهان را می‌بخشد و غضب و خشم خدا را نسبت به نافرمانی‌های ما خاموش می‌کند، این نقض غرض است و محبتی که خداوند در قرآن فرموده محبتی است که مسئولیت می‌آورد و نتیجه آن بندگی و اطاعت خدا است.

در ادامه مراسم جمعی از خادمان مسجد حضرت رقیه(س) با رعایت دستورالعمل بهداشتی با در دست داشتن شمعدان‌ها رسم شمع گردانی را اجرا کردند و در بین این مراسم خادمان امامزاده  احمد عبدالله زاده  (ع) با خواندن ابیاتی در رثای این شب عزا به مرثیه‌خوانی پرداختند.

آیین شمع گردانی در زرند

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.