از ابتدای مهرماه جاری تاکنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۰ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار گفت: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۰ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شده است.

او افزود: این تعداد جوجه‌ریزی در مدت مشابه سال قبل ۳۹۷ هزار قطعه بوده که امسال ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: البته مجوز جوجه‌ریزی ۵۳۸ هزار و ۴۰۰ قطعه در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری به‌تازگی صادر شده و به‌نظر می‌رسد تا پایان مهرماه این میزان افزایش قابل‌توجهی یابد.

او قیمت مصوب قانونی جوجه یک‌روزه را ۴۲ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: تا روز‌های گذشته هر جوجه یک‌روزه ۱۲۰ هزار ریال به فروش می‌رسید که این قیمت در روز‌های اخیر به ۹۳ هزا ریال رسیده است.

ابراهیمی گفت: در ماه‌های قبل علاوه بر محدودیت‌های فراوان مرغداران در کشور و چهارمحال و بختیاری، اما میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان روند صعودی و افزایشی داشت.

او افزود: در شهریورماه امسال یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۱۰ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شد.

ابراهیمی اضافه کرد: با احتساب قیمت جوجه یک‌روزه به نرخ ۹۳ هزار ریال به‌ازای هر قطعه، بهای تمام شده مرغ تولیدی در مرغداری‌های استان ۲۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم است.

او ادامه داد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۷۴ تن سویا، ۲ هزار و ۹۹۲ تن جو و ۲ هزار و ۷۰۰ تن ذرت در انبار‌های استان موجود است، اما برای تسریع در روند حمل بقیه سهمیه نهاده‌های دامی استان باید مشوق‌هایی به ناوگان حمل و نقل بار اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار