دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی معلمان و میزان افزایش حقوق معلمان پرداخت.

محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و آخرین اقدامات مجلس در این راستا اظهار کرد: تاکید نمایندگان مجلس بر این بوده است که طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس بررسی شود.  

وی در ادامه بیان کرد: اشکالاتی به ماده ۷۵ و مباحث مالی این طرح گرفته شده بود و به همین دلیل اصلاحاتی روی بودجه این طرح صورت گرفت.  

احمدی در ادامه از بالا رفتن امضا‌های لازم برای در اولویت قرار گرفتن بررسی این طرح در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون امضای ۲۰۰ نماینده را دارد و فقط منتظر این هستیم که این طرح در اولویت قرار بگیرد، ولی به احتمال زیاد در هفته آینده در خواست اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور صحن مجلس قرار خواهد گرفت و رسیدگی به این لایحه هم بلافاصله بعد از آن انجام خواهد شد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه این طرح زودتر در صحن قرار بگیرد  و درباره جزئیات آن بررسی لازم انجام شود (زیرا کلیات آن تصویب شده است) نمایندگان اتفاق نظر دارند؛ بنابراین در روز‌های آینده به صحن خواهد آمد.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: رقم دقیق بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح هنوز مشخص نیست.همچنین باید کارگروه ممیزی هم  تشکیل شود و مدارک و جزئیات دیگری درباره این طرح تعیین شود.  

احمدی افزود:‌ بودجه اجرای رتبه بندی معلمان قبلا تا ۱۵ هزار میلیارد تومان بود، اما با رایزنی‌های صورت گرفته اعتبار تخصیص یافته به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، ولی این رقم برای اجرای کل رتبه بندی معلمان است. البته احتمال دارد در کارگروه ممیزی که تشکیل می‌شود این رقم کمتر یا بیشتر هم بشود.  

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: مجلس زمان اجرای لایحه رتبه بندی را ۳۱ شهریور تعیین کرده، ولی اگر این طرح در مجلس تصویب و به مصوبه قانونی تبدیل شود احتمالا تا پایان سال به طول خواهد انجامید، ولی قطعا اقدامات لازم برای اجرایی شدن این طرح در سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
معلمان کمی زیاد شده اند و مشکل پرداخت . .
اگر کیفی توسعه میافتند خودشان هن راضی تر
رتبه بندی . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مگه مدرسه دولتي در كشور وجود داره كه به معلمان حقوق بده و يا براي اين قشر هميشه طلبكار رتبه بندي انجام بشه. ما والدين نسبت به اين رتبه بندي اعتراض داريم چون ما پول معلمان را از جيب ميپردازيم و توان افزايش آن را نداريم. لابد سوال ميكنيد خوب فرزندان را به مدارس دولتي بفرستيد كدام مدرسه دولتي ؟ نزديك به 70 درصد مدارس غير دولتي هستند و چندين دفعه براي مدارس دولتي اقدام كردم ولي جاي ندارند شورشو در آورديد> مگه قرار نبود تحصيل رايگان باشد چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
شما ناراحت نباش رتبه بندی برای فرهنگیان مدارس دولتی هست وشامل مدارس غیر دولتی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ظاهرا هروزارتخانه ویا سازمان بازنشستگان برای احقاق حق خود باید اعتراض کند وگرنه افزایش حقوق خبری نیست اقای رئیسی عدلیه معلمان وکارگراان ودیگر بازنشستگان منجمله نیروهای مسلح را دریابید من بعنوان افسر بازنشسته ارتش با رتبه سرتیب 2بخدا برای امرامعاش زندگی دارم مسافرکشی میکنم نه درسازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلج وامی هست نه میشه برای ازدواج فرزندمان لوازم خانگی مناسب تهیه کرد بله اتکا لوازم خانگی دارد ولی لوازمی که چنگی بدل مشتریان نمیزند وسود زیاد بریا اتکا دارد را میاورد بهرجال بداد ملت برسید نباید ملت بعد43سال همراهی بانظام برای گرفتن حق وحقوق خود به التماس کردن بیفتند اقای رئیسی یکروزی مردم برعلیه شماها قیام میکنند بداد ملت برسید
Canada
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فرهنگ مصرف . . آنهم برند . . فخرفروشی به همدیگر . .
کلافی سردرگم . . جوانان جدید هم که پرمدعا و طلبکار,
همه را نمی گویم آنهایی که آشکارا وبا همراهی رسانه ها
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۵:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اول قرار بود اول فر وردین اجرا بشه بعد تا شهریور کشش دادن بعد نزدیک مهر گفتن اول شهریور مهر که شروع شد گفتن اجرا 31 شهریور بعد الان مهر داره تمام میشه میگن 200امضاجمع شد تا سریع تصویب بشه . تا کی می خواهید فر هنگیان مسخره کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۶:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
تو رو خدا به داد معلم ها برسید دارن بیچاره میشن .... چرا یه معلم برا خرج زندگی بعد از کلاس باید بره مسافرکشی.... فکر میکنید چون توی خونه داره کلاس برگزار می‌کنه خیلی خوبه ..... والا ای کاش مدارس باز بود حداقل یه صبح تا ظهر سرکار بود حالا چی ۲۴ ساعتها درگیر این کلاسها و هزار کوفت و .... چرا یه معلم با مدرک ارشد حقوقش از یه کارمند بانک با مدرک لیسانس باید کمتر باشه ...
Canada
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کارمندان بانک (نوعی) و . . دستپخت خودتان هستند
معلم واقعی دوساعت گوش بهش بدهی یک عمر خودکار دنبال ادب و دانش . .
آخرین اخبار