تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و فنی و حرفه‌ای استان همدان برای جلب مشارکت‌های مردمی در طرح‌های منابع طبیعی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزائی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از تفاهم نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد و افزود:این تفاهم نامه برای ارتقای مهارت‌های بهره برداران و جلب مشارکت‌های مردمی در طرح‌های منابع طبیعی امضا شد.

او در این آیین با بیان اینکه مردم مهمترین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی بر عهده دارند اظهار داشت: توانمندسازی مردم روستا‌ها و بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی، این امر را مستلزم ارائه آموزش‌های لازم دانست و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین منابع طبیعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و استفاده از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی هر ۲ مجموعه را بسیار تاثیرگذار دانست.

خزائی افزود: اهداف این تفاهم نامه توانمندسازی بهره برداران محلی، عشایر، مرتعداران و روستائیان در راستای کارآمدی و افزایش تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای به منظور حفظ و توسعه طرح‌های منابع طبیعی و فراهم سازی زمینه‌های اشتغال مولد در روستا‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان نیز گفت: منابع طبیعی یکی از اولویت‌های اصلی و مهم در توسعه هر کشور محسوب می‌شود بنابراین باید با کمک همه مردم در مسیر حفظ منابع طبیعی حرکت کرد.

وهب مختاران افزود: با ارائه آموزش و مهارت لازم باید به سمت افزایش درآمد روستائیان پیش رفت بنابراین کسب مهارت‌های لازم برای دست یافتن به درآمد و ثروت و کاهش بهره برداری از منابع طبیعی ضروری است.

این تفاهم نامه در سه ماده، ۳۳ بند و یک تبصره امضا شد که شامل توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در زمینه منابع طبیعی، بازنگری مشاغل جدید در حوزه منابع طبیعی، آموزش مهارت‌های لازم و نیاز سنجی آموزشی در حوزه منابع طبیعی، برگزاری همایش مشترک علمی و تخصصی، پیش بینی کارگاه‌های آموزشی، اشتغال آفرینی در حوزه منابع طبیعی، ارتقای سطح علمی مدیران و مربیان آموزشی بخش منابع طبیعی، حمایت و بکارگیری از پتانسیل‌های بخش غیردولتی و کار آفرینان و خبرنگاران بخش کشاورزی، توسعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و مهارت آموزی در جامعه روستایی از جمله موارد مهم این تفاهم نامه است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.