کمبود نان در نانوایی‌های مهاباد صدای اعتراض مردم را درآورده و کمتر نانوایی را می‌توان یافت که مقابل آن صف‌های چند ده نفری از خریداران را شاهد نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کمبود نان در مهاباد در حالی است که سوپرمارکت‌ها در بیشتر موارد نان به قیمت آزاد به ازای هر عدد ۷۰۰ تومان را موجود دارند و در کمال تعجب تامین کننده نان اغلب این سوپرمارکت‌ها نانوایی‌های هستند که از ساعت ۱۱:۳۰ مشتریان را به بهانه اتمام سهمیه روزانه دست‌خالی روانه منزل می‌کنند.

وضعیت کیفی نان‌های تولیدی نیز چندان مناسب نیست نانی که قانونا بایستی خمیر هر قرص آن ۱۵۰ گرم باشد به ندرت به ۱۰۰ گرم می رسد و اتحادیه مربوطه نیز در قبال این کم‌فروشی که مصداق بارز عمل "عمل خلاف شرع" است صرفا به جریمه ریالی اقدام می‌کند.

کیفیت خود نان تولیدی نیز روز به روز کاهش می‌یابد و در این میان متضرران اصلی مردم و مصرف‌کنندکانی هستند که گا‌ها برای دریافت ۱۵ عدد نان بایستی زمانی ۲ ساعته را در صف‌های بی‌مورد تلف نمایند.

نان اصلی‌ترین خوراک شهروندان ایرانی است و کیفیت و قیمت آن همواره از موضوعاتی بوده که تغییر آن با حساسیت‌هایی همراه بوده و انتظار می رود مسئولان رصد صحیح وضعیت تولید و عرضه نان در سطح شهرستان را رفع کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.