بیماری کووید۱۹ و آلرژی فصلی چندین نشانه مشترک دارند که لازم است با این نشانه‌ها آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی فوق تخصص بیماری‌های عفونی، معاون درمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه برخی از نشانه‌ها تنها مربوط به بیماری کووید ۱۹ و برخی از نشانه‌ها منحصر به آلرژی فصلی است، اظهار کرد: در صورتی که نتوان این ۲ بیماری و عارضه را از هم تشخیص داد، بنا به نظر پزشک می‌توان آزمایش‌ها و بررسی‌های دیگری را انجام داد تا با تشخیص، فرآیند درمانی آغاز شود.

نشانه‌های آلرژی فصلی

او اضافه کرد: آبریزش و خارش چشم‌ها و بینی، عطسه کردن و انسداد بینی، سرفه خشک، تغییرات پوستی و سر درد از نشانه‌های آلرژی فصلی است.

عطسه کردن

نشانه‌های کووید ۱۹

ایلامی ادامه داد: بیماری کووید۱۹ نشانه‌های محدودتری دارد و در موارد پیشرفته بیماری، نشانه‌ها بروز می‌کند.

او گفت: بر اساس آخرین یافته‌های علمی بیماری کووید ۱۹، این بیماری اغلب دارای نشانه‌های تب، بدن درد و درد‌های عضلانی و درد ناحیه قفسه سینه است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی، معاون درمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: از دیگر نشانه‌های بیماری کووید ۱۹ که کمتر متداول است، می‌توان به انسداد بینی، آبریزش بینی، گلو درد و اسهال اشاره کرد.

او تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که بین کروناویروس و آلرژی فصلی تفاوت ایجاد می‌کند، بروز تب در افراد است.

بیماری کووید 19

ایلامی افزود: ویروس کرونا موجب تب بالا می‌شود، اما در آلرژی فصلی تب ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر، آلرژی همراه با خارش بینی و چشم‌ها است که از نشانه‌های کرونا نیستند.

او ادامه داد: عطسه کردن در هر دو عارضه دیده می‌شود، اما عطسه کردن در آلرژی شدیدتر و بیشتر و پشت سر هم است، اما در بیماری کووید ۱۹ عطسه کمتر اتفاق می‌افتد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی، معاون درمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در صورتی که اخیرا با فردی مبتلا به کووید۱۹ در ارتباط بوده اید و نشانه‌هایی را تجربه می‌کنید که شبیه به بیماری کرونا است، لازم است که به پزشک مراجعه و آزمایش‌های لازم و روند درمانی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.