مدیرکل دامپزشکی مازندران بازنگری در قوانین دامپزشکی را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد حسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در نشست با خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالروز تصویب قانون دامپزشکی در کشور، بازنگری در قوانین دامپزشکی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به ایجاد نیاز‌های جدید باید اقداماتی در حوزه بروزرسانی قوانین صورت گیرد.

او افزود: با توجه به ایجاد نیاز‌های حال حاضر جامعه نظیر امنیت غذایی نیازمند بازنگری در قوانین موجود هستیم، زیرا دامپزشکی تضمین کننده کیفیت، سلامت و ایمن بودن مواد غذایی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

گلپایگانی با بیان اینکه مراودات سیاسی و اجتماعی با کشورها، مطالبات کشور‌های مقصد کالا‌ها و ... نیازمند بازنگری در حوزه سلامت محصولات است، گفت: باید با تعامل و استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های صنفی و تولیدی، برای ارتقای سلامت، امنیت و رشد اقتصادی کشور تلاش کنیم.

گلپایگانی به شعار نقش دامپزشکان در بحران کووید ۱۹ اشاره و افزود: دامپزشکان به عنوان پیشقراولان سلامت هستند و طی دو سال گذشته لحظه‌ای از وظایف عقب نشینی نکردند.

او نظارت دامپزشکی و تقویت غذایی از مزرعه تا سفره را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برای اولین بار با کمک خیران سلامت، پنل‌های خورشیدی در دامپزشکی استان نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: زمینه‌های لازم برای صادرات بسیاری از مواد غذایی توسط دامپزشکی صورت گرفت و برای اولین بار بخشی از لبنیات به کشور ژاپن صادر شده است.

او با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر از مردم خواست تااز شکارپرندگان پرهیز کنند و گفت: مرگ ومیر پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوتولیسم تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی را از جمله دلایل تلفات پرندگان مهاجر در سال‌های قبل بوده است، افزود: به عنوان سازمان بهداشتی و نظارتی وظیفه رصد زیستگاه‌ها را داریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.