رزمایش جهاد تحصیلی با هدف کاهش آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، با همکاری آموزش و پرورش شهرستان جهرم و سپاه ناحیه مقاوت و بسیج سازندگی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه جهرم، در جلسه‌ با رئیس آموزش و پرورش این شهرستان گفت: اجرای رزمایش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با مشارکت طلاب بسیجی، دانشجویان، بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان در فالب رزمایش جهاد تحصیلی  تا ۲۰ مهرماه شناسایی شده و  برنامه‌های آموزشی، اقتصادی و فرهنگی مورد نیاز اجرا می شود.

او بیان کرد: رفع مشکلات آموزش و پرورش باعث افزایش کیفیت تعلیم و تربیت می‌شود که دو مجموعه بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان همواره یار و همراه آموزش و پرورش بوده‌اند.

مهدی نیک فر رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم نیز تصریح کرد: پارسال تنها در مقطع ابتدایی و در پایه اول ۲۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشته‌ایم که طبق آمار، نبود زیر ساخت‌های فضای مجازی، ترس از کرونا و قبول نداشتن آموزش مجازی، سه مانع بزرگ ورود دانش‌آموزان بدو ورود به  پایه اول دبستان بوده است.

او ادامه داد: بیش از ۵۰۰ دانش آموز کلاس ششم، در مقطع متوسطه ثبت نام نکرده‌اند  که دختران درصد بیشتری را شامل می‌شوند و به دلیل مسائل فرهنگی، اقتصادی و دوری از مدرسه در پایه هفتم ثبت نام نکرده و از تحصیل بازمانده‌اند.

نیک فر با اشاره به اینکه جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، هدف کلان سند تحول بنیادین است، افزود: مدارس ابتدایی روستایی می‌توانند با جمعیت ده نفر به صورت چند پایه فعالیت کنند اما مدارس مقطع متوسطه بر اساس قانون با حداقل ۷۰ دانش‌آموز به صورت تک جنسیتی می‌توانند فعالیت داشته باشند که همین موضوع باعث می‌شود در بسیاری از روستاها و مناطق، دسترسی به مدرسه متوسطه محدود شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم اضافه کرد: افتتاح خوابگاه شبانه‌روزی مدرسه دخترانه حاج ابراهیمی در منطقه اردوگاه و شهید فهمیده می‌تواند موجب کاهش آمار بازماندگان از تحصیل به خصوص در منطقه جاده لار و بخش مرکزی شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار